Věděli jste, že vám s výukou občanské výchovy může pomoci digitální osobnost? Konkrétně se jedná o DigiHavla, počítačový program inspirovaný českým prezidentem. Podporuje žáky při učení se o demokratických principech, společně poznají rozdíly mezi demokracií a totalitou a prozkoumají základní lidská práva. Učitel dostane k dispozici listy pro tři kompletní hodiny výuky občanské výchovy zpracované odborníky. „Chtěli jsme vytvořit aplikaci, která udělá výuku zábavnější, interaktivnější a trochu zmenší přesilovku, kdy je na jedno učitele několik žáků,“ popisuje projekt autor Honza Tyl, s nímž jsme si o DigiHavlovi povídali.
DigiHavel. Komplexní nástroj pro výuku v budoucnosti
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku.
Představil byste projekt DigiHavel čtenářům?
Jde o první použití umělé inteligence pro základní školy k výuce občanské výchovy. Jedná se tedy, troufám si říci, o poměrně jedinečný projekt, protože nikdy předtím jsme tzv. digilidi nepoužívali. Vytvořili jsme pomůcku, díky níž se žáci učí argumentovat, diskutovat jak mezi sebou, tak s DigiHavlem, ověřovat, jestli jsou informace pravdivé, a učí se se klást otázky a tím i kriticky myslet. Je to komplexní nástroj, který naznačuje, jak by se mohlo vyučovat v budoucnosti.