V prvním a druhém díle našeho miniseriálu nejen o virtuálním co-teachingu jsme se společně seznámili s metodou jako takovou a prošli si její výhody a nevýhody, možnosti a bariéry. Nyní nás čeká už konkrétně virtuální co-teaching a podíváme se na situace, při kterých se vyloženě hodí a kdy nám může pomoci vyřešit i některé obtíže – třeba když nám chybí rodilí mluvčí.
Efektivní a smysluplné využití virtuálního co-teachingu (3. část)
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta UK
Při splnění základních předpokladů (Veteška et al., 2020; Kursch a Veteška, 2021) se virtuální co-teaching může směle zařadit mezi efektivní výukové metody na stejné úrovni efektivity, jakou umožňuje klasický co-teaching. Zároveň přináší virtuální prostředí celou řadu výhod, které fyzický svět nemá, například:
1.
Metoda odstraňuje bariéry v podobě vzdáleností (virtuální učitel může být z jiného města, okresu, jiné školy i ze zahraničí – zde se nabízí třeba rodilý mluvčí při výuce jazyků).
2.
Metoda umožňuje zahrnout neučitelské profese, např. odborníky z praxe, vědce, praktiky či studenty, což vede k snadnému prolínání teorie a