Rozjívený extrovert, který vyhledává pozornost? Zadumaný introvert, který nespolupracuje? Jak se přiblížit různým typům osobností, jak k nim přistupovat v kolektivu, jaké prostředí a slova volit ve snaze o porozumění? A jak komunikovat v rámci třídy plné individuálních teenagerů? V podcastech Zapojme všechny (34 a 35) jsme si nad tématem vztah dospívajícího dítěte a učitele povídali se Zuzanou Smithovou, komunikační koučkou, která pomáhá dospělým najít společnou řeč s dospívajícími. Druhý díl je určen zejména rodičům, kteří chtějí aktivně řešit problémy svých dětí teenagerů ve škole.
Efektivní komunikace: učitelé, teenageři a jejich rodiče
Autorský tým
Zapojmevšechny.cz
Vazbu mezi učitelem a žákem Smithová vnímá jako zásadní prvek při budování pozitivního klimatu třídy. Učiteli totiž nestačí jen dobře učit, potřebuje, aby žáci učivo přijímali a něco si z výuky odnesli. Aby se dospívající žáci nestavěli do opozice a byli přístupní, je zapotřebí vytvoř