Z předmětu, který teď učí, ho při státnicích na vysoké škole vyhodili. Neuměl říct přesně definici dělitelnosti. Možná i to vedlo Tomáše Chrobáka v jeho vlastní pedagogické dráze k inovativním přístupům. A možná to ovlivnilo i náš společný rozhovor, který apeluje na pedagogické fakulty, kde jsou v tuto chvíli budoucí učitelé a učitelky matematiky. „Podstatu vzdělávání vidím v tom, že nám má ukazovat, kde jsou dveře různého vědění. My sami se rozhodneme, do kterých z nich vstoupíme. Studentům matematiky bych přál, aby byl na pedagogických fakultách vždy někdo, kdo jim ukáže dveře Hejného metody a pomůže jim nahlédnout, co je za těmi dveřmi čeká, a pak to už nechá na nich, zda vstoupí či nikoliv,“ říká Tomáš Chrobák, učitel ZŠ a pedagogické fakulty Ostravské univerzity, lektor Hejného metody, vítěz GTP ročníku 2019, autor několika sbírek úloh pro profesora Hejného a usměvavý Ostravák.
Hejného metodu využívají stovky škol, tak proč o ní neslyšíme na pedagogických fakultách?
Vydáno:
7 minut čtení
Hejného metodu využívají stovky škol, tak proč o ní neslyšíme na pedagogických fakultách?
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku.
Co vás přivedlo k tomu představit Hejného metodu svým studentům?
Vlastně mě k tomu nepřivedlo něco, ale někdo. Konkrétně vedoucí Ostravské univerzity pe