Hromadnost a přetrvávající jednotnost představují podle mého přesvědčení velkou brzdu rozvoje českého školského systému a hlavně jeho výsledků. Koneckonců asi přispívají i ke snížené spokojenosti žáků v něm. Týkají se míry aktuálních požadavků, edukačních postupů, hodnocení výsledků. Neuvěřitelnou psychickou rozmanitost i značné vývojové odlišnosti se snažíme vtěsnat do víceméně jedné šablony. A na tomto jednom vzorci stojí celý systém výuky, požadavků na žáky i hodnocení výsledků, včetně postupu do vyššího ročníku.
Hromadnost
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Sice dlouho mluvíme o individuálním přístupu, ten však stále chápeme jako nějakou výjimku, když se dítě oficiálně odlišuje. Nelze zpochybňovat, že v této společnosti by měli mít všichni lidé alespoň minimální znalosti a dovednosti. Otázky se týkají jejich šíře a hloubky. A také věku, kdy je dosá