Očekáváte příchod dítěte s ADHD do třídy a máte z toho obavy? Nebo už ve třídě je a vy nevíte, jak s ním vycházet? V tomto článku vám ukážeme, že se s ním dá pracovat efektivně a že se správný přístup i motivace vyplatí. Počítejte s tím, že péče o toto dítě bude znamenat více práce, přesto se to dá zvládnout!
Aby se dítě cítilo ve škole dobře, zažívalo pocity úspěchu a dokázalo se vyrovnávat i s neúspěchem, aby dokázalo přijímat nové informace a učit se, musí se cítit především bezpečně. Děti s ADHD se hůře vyrovnávají s nároky ze školy, proto je třeba zaujmout k nim pozitivní přístup, více je motivovat i předcházet konfliktním situacím, a to i když se může zdát příliš náročné navázat s dítětem, které často vyrušuje a zlobí, pozitivní vztah. Postoj učitele je stěžejní.
Projevy dětí s ADHD a první kroky
Ač mnozí učitelé i dospělí považují děti s ADHD spíše za špatně vychované, je potřeba přijmout fakt, že se jedná o biologickou poruchu. Děti s ADHD nebývají sociálně oblíbené, jejich chování k vrstevníkům bývá náročné a obtěžující. Jejich nejčastější příznaky jsou:
*
narušená schopnost soustředit se,