Důležité je uvědomit si, že stížnost od rodiče na školu, na učitele, na ředitele nebo na zástupce stoprocentně přijde. Nelze tomu zabránit. Počet stížností můžeme vhodnou komunikací snížit, ale nelze je eliminovat. Názorů a pohledů na vzdělávání je tolik, kolik je zúčastněných osob, a není možné se zavděčit každému. Stížnost tedy přijde, přijměme tento fakt a pojďme se podívat na vhodné základní postupy k jejich řešení.
Jak se vyrovnat se stížností rodičů
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
ředitelka ZŠ německo-českého porozumění a Gymnázia Thomase Manna; odborná asistentka, katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK
Vhodný přístup ke stížnostem se opírá o tři základní pilíře. Prvním z nich je určité osobní nastavení, které nám umožní jednat profesionálně. Druhým pilířem je vhodně nastavené získávání podkladů o naší práci, které je pak možné využít jako oporu pro řešení stížností. Třetí stojí na vhodně definovaných postupech, což znamená, že máme definovan