Jak učit s technologiemi, učit se od sebe navzájem a nebát se požádat o pomoc

Vydáno: 9 minut čtení

Učitelů, kteří zcela odmítají vpustit digitální technologie do svých hodin, je už minimum. Snižuje se i nejistota pedagogů. V některých školách však zatím chybí jasná koncepce, jak technologie smysluplně zařazovat do výuky v jednotlivých ročnících a předmětech, soudí Pavel Černý. Kromě toho, že vede 3. ZŠ v Chebu, působí jako lektor NPI ČR pro sborovny a lektor kurzů o využití technologií v přírodovědných předmětech v rámci podpory škol při zavádění IT do výuky a rozvíjení digitálních kompetencí žáků.

Jak učit s technologiemi, učit se od sebe navzájem a nebát se požádat o pomoc
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka ve vzdělávání
Mohu se na úvod zeptat, jaký je váš vztah k IT?
Digitálními kompetencemi a informatikou se zabývám od té doby, co jsem nastoupil do školy. Začal jsem od píky – štafle, vrtačka, lištování, abychom mohli ve škole technologie vůbec využívat. Následovalo vzdělávání ke koordinaci ŠVP a pro práci ICT koordinátora. Patříme ke školám, které se ve zvýšené míře zabývají informatikou, a mně to přijde přirozené. Před několika lety, když jsem učil