Poslední dobou se hojně skloňovaným tématem stala kreativita a její zapojení do vzdělávání. Právě kreativita totiž umožňuje přemýšlet mimo zaběhlé cesty a hledat nové způsoby řešení problémů. Do škol a výukových předmětů se propisuje prostřednictvím nejrůznějších výukových metod nebo díky inovativním projektům. Za jedním takovým projektem stojí Inovační centrum Olomouckého kraje. Pod jeho záštitou přicházeli v loňském školním roce do tříd umělci a kreativci z Olomoucka, kteří zastoupili obory, jako je například divadlo, architektura, audiovizuální či výtvarná tvorba a další. Kompetenčně zaštítily projekt dvě konzultantky kreativity. Jednou z nich je i Karolína Balcárková, s níž jsme si nejen o kreativitě povídali.
Kreativní učení v praxi: na Olomoucku už umělci pracují s třídními kolektivy
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Hned v úvodu se musím zeptat, proč podle vás do vzdělávání kreativita patří.
Kreativitu chápeme jako jednu z nezbytných kompetencí 21. století, ve vzdělávání je podpora kreativity klíčová pro rozvoj inovativních a originálních myšlenek. Zapojením kreativity do procesu učení vytváříme bezpečné, nekompetitivní a podnětné prostředí, které podporuje radost z učení a poznávání, nastavení rovných příležitostí a wellbeing každého žáka tak, aby se projevila jeho originalita a autenticita. Tento přístup ke vzdělávání klade důraz nejen na participativn