Není to věc, která smrdí novotou, ale dostal jsem se k ní až nyní. Začal jsem číst karty Bez rákosky, samozřejmě sám přitom byv také bez rákosky. Rákoska je ošemetná věc, stejně jako fyzické tresty. Jakmile se učitel dotkne žáka fyzicky, aby ho potrestal, je to selhání, které zaslouženě končívá odchodem učitele ze školy a často i ze školství. Je tedy třeba být bez rákosky, to je jasná věc.
Karty vytvořil tým Masarykovy univerzity v Brně, pod vedením M. Jurčíka se na nich podíleli studenti, kteří pátrali v zahraniční literatuře. Poté následovalo ověřování popsaných situací, které mělo na starosti 64 učitelů z fakultních škol. Ti přispěli i pro mě poněkud legračními informacemi o „statistické úspěšnosti techniky“ a „frekvenci jejího užívání“. Vypadá to takto: Přední strana karty popisuje danou techniku a na zadní straně jsou dva praktické příklady její aplikace. Karet je 32, obsahují případy a řešení různého typu. Je to samozřejmě