Mapa školy: Děti přicházejí do škol plny očekávání, postupem času ale nadšení opadá

Vydáno: 12 minut čtení

Možná někteří z vás zaregistrovali na konci loňského roku zprávu vyjadřující se k otázkám v šetření Mapa školy. Do projektu, který sleduje klima na českých školách, se zapojilo téměř 30 tisíc žáků základních škol a přes 21 tisíc rodičů. Nejen o zajímavých výsledcích jsme si v následujícím rozhovoru povídali s Annou Tzurnou, vedoucí projektu Scio – Mapa školy.

Mapa školy: Děti přicházejí do škol plny očekávání, postupem času ale nadšení opadá
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Mohla byste hned v úvodu vysvětlit, co je Mapa školy a v čem její šetření spočívá?
Jedná se o dotazníkové šetření realizované v mateřských, základních a středních školách. Každý rok jej využívají stovky škol nebo jejich zřizovatelů, pokud chtějí získat zpětnou vazbu o klimatu školy. Odpovídají v něm všechny typy osob, které mají se školou něco společného, tedy žáci i jejich rodiče, učitelé, ale také ostatní zaměstnanci škol. To ve finále poskytuje plastický obraz o spokojenosti s danou školou. Šetření je anonymní, takže zpětná vazba je upřímná.
Proč by si vůbec vedení školy mělo zjišťovat zpětnou vazbu prostřednictvím nějakého šetření, když jsou učitelé v každodenním úzkém kontaktu s žáky, rodiči i svými kolegy a mají takříkajíc průběžnou zpětnou vazbu?