Mindfulness v prostředí školy

Vydáno: 7 minut čtení

Pojem wellbeing je ve školním prostředí skloňován stále častěji a není divu – národní i mezinárodní výzkumy ukazují, že úroveň wellbeingu ovlivňuje mimo jiné produktivitu a schopnost učit se. Světová zdravotnická organizace (WHO) ho popisuje jako „stav pohody, ve kterém jedinec realizuje své vlastní schopnosti, dokáže se vyrovnat s běžnými životními stresy, dokáže produktivně pracovat a je schopen přispívat své komunitě“. A právě školní prostředí je jedním z faktorů, které ovlivňují celkovou životní spokojenost žáků.

Mindfulness v prostředí školy
Mgr.
Nela
Pliešovská
marketingová
Je nutné vzít v úvahu, že žáci na škole stráví poměrně velké množství času a jsou vystavováni nejrůznějším stresorům – emoční vypětí, náročnost učiva, tlak na výkon, porovnávání se s ostatními, strach při testech a zkoušení atd. To všechno může vést k únavě, úzkosti, napětí. Po přičtení událostí posledních dvou let je nasnadě, že podle posledních průzkumů se u žák