Mohou aplikace či digitální hry v budoucnu nahradit učitele? I o tom jsme si povídali s Michaelou Slussareff, která se věnuje výzkumu vlivu digitálních technologií na vývoj a zdraví dětí i dospělých. Je zakladatelkou iniciativy Digitální zdraví dětí (digitalnizdravideti.cz), která je určena rodičům, pedagogům, ale i pediatrům a nabízí jim odpovědi na otázky, jaká nebezpečí, ale i příležitosti digitální technologie dětem přináší a jakým způsobem okolo nich nastavit zdravá pravidla a hranice. Spolu s odborníky, kteří se zabývají novými technologiemi, založila neziskovou organizaci Slow Tech Institute (slowtechinstitute.org), usilující o podporu výzkumu a vzdělávání veřejnosti v otázkách zdravého přístupu k technologiím. Je autorkou knihy Hry, sítě, porno.
Možnosti využití digitálních technologií ve výuce jsou nekonečné. Nekladou limity ani hranice
Vydáno:
9 minut čtení
Možnosti využití digitálních technologií ve výuce jsou nekonečné. Nekladou limity ani hranice
Marie
Pánková
Platforma uMĚNÍM
Michaela
Váchová
Editorka Učitelského měsíčníku
Hned v úvodu se nemůžu nezeptat, proč jste se v profesním životě rozhodla věnovat digitálním technologiím a novým médiím.
Ono to rozhodnutí padlo opravdu dávno. Už na škole jsem se začala věnovat vzdělávacím videohrám i tomu, jak je ve výuce používat. Na stejné téma jsem psala diplomovou a později i disertační