Nárůst využívání digitálních technologií v průmyslu, ve vzdělávání i v domácnosti s sebou pochopitelně přináší celou řadu systémových otázek. K těm nepochybně patří úzká vazba mezi vlastnictvím digitálních technologií, jejich efektivní správou a uživatelskou přívětivostí. Většina dílčích zařízení je dnes alespoň na nějakou dobu připojena do různé infrastruktury, cloudů či jen k veřejnému internetu. Není dne, kdy by se v online prostoru neobjevil článek o nových hrozbách, virech, ransomwaru, phishingu či wishingu. Tato původně cizí slova se už stala součástí novodobé češtiny. Nemůžeme také zapomínat na otvírající se digitální propast mezi těmi, kteří mají k technologiím a internetu přístup, a těmi, kteří zejména kvůli svému sociálnímu statusu jednoduše nemají příležitost.
Nic mi sem nenos aneb Na našem (aspoň trochu) po vašem
Vydáno:
8 minut čtení
Nic mi sem nenos aneb Na našem (aspoň trochu) po vašem
Ing.
Milan
Hausner
bývalý ředitel ZŠ Lupáčova, lektor pro oblast IT a ochranu osobních
V covidové epoše online vzdělávání se ukázalo, že absence přístupu k digitálním technologiím představuje závažný problém, který postihl podle ČŠI (2021) téměř 50 000 žáků. I když v mnoha případech školy volily různorodá řešení, nás v tomto ohledu zajímá, zda na snižování tohoto propastného rozdílu může mít nějaký pozitivní vliv nastav