Školní prostředí je místem, kde se setkávají různé osobnosti, temperamenty a sociální zázemí. Zatímco někteří žáci jsou přirozeně klidní a disciplinovaní, jiní vykazují náročné chování, které může narušit vyučovací proces a ovlivnit atmosféru ve třídě. Učitelé se tak často ocitají před výzvou, jak zvládat náročné chování a současně podporovat pozitivní třídní klima. V posledních letech získává na popularitě přístup zvaný PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports), což je systém pozitivní podpory chování, který se ukázal jako velmi účinný při řešení těchto výzev.
PBIS: Jak efektivně podporovat pozitivní chování žáků
PhDr.
Anna
Frombergerová
Ph.D.
psycholožka a supervizorka, působí na katedře psychologie
Co je PBIS?1)
PBIS je preventivní rámec zaměřený na podporu pozitivního chování žáků prostřednictvím jasně definovaných pravidel, dů