Pisatelství v celé škole
Hana
Košťálová
programová ředitelka projektu Pomáháme školám k úspěchu financovaného Nadací The Kellner Family Foundation, vedoucí odborného týmu projektu
Méně posilovanou složkou gramotnosti je v českém vzdělávání pisatelství. V minulých textech o pisatelství, kterému se věnujeme v projektu Pomáháme školám k úspěchu, jsme vysvětlili náš přístup, objasnili principy dílny čtení, přinesli příklady dílen čtení na prvním i na druhém stupni a zastavili jsme se u psaní v rámci oborů – jiných předmětů, než je čeština.
Miroslav Kubíček, zástupce ředitele a pedagogický konzultant, o pisatelství ve škole říká:
Co o pisatelství ve škole říkají členové čtenářského a pisatelského týmu školy, pedagogičtí konzultanti:
Co o pisatelství ve škole říkají Roman Ziegler, ředitel školy a pedagogický konzultant,
a Jana Štybnarová, pedagogická konzultantka školy:
Pro pisatelství platí stejně jako pro čtenářství, že se u každého dítěte lépe rozvíjí, má-li škola jako celek společnou strategii rozvoje pisatelství a pokud je propojuje se čtenářskými kompetencemi i s rozvojem učení.
Cílem v pisatelství pro celou školu může být naučit děti p