Moje zkušenosti s výukou učitelských dovedností na „peďáku“ jsou tristní – a nejsem v tom sama. I když jsem si vždycky myslela, že stereotypní myšlení a předsudky k mé povaze nepatří, byl to zřejmě omyl. Vyvedl mě z něj až Milan Ducháček, předseda Asociace pro didaktiku dějepisu (ADD) a garant oborové didaktiky Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. V povídání níže se můžete přesvědčit, že způsob přípravy budoucích učitelů dějepisu se leckde lepší. Rozhovor se věnuje tomu, s jakými obtížemi se studenti učitelství potýkají během přípravy i v praxi.
Přednáška z didaktiky je oxymóron
I. část rozhovoru o úskalí fakultní přípravy budoucích učitelů (nejen) dějepisu
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Na katedře a fakultě se setkáváte s budoucími dějepisáři. Mívají nějaká očekávání, která se pak v praxi nenaplňují?
Spoustu. Nedávno mi jedna slečna u zkoušky upřímně sdělila, že po dvou hod