Kreativní vzdělávání je pojem, pod kterým si určitě každý z nás něco představí, ale jako metoda možná tolik známý není. Jak konkrétně funguje a v čem se liší od jiných způsobů výuky? Jaké jsou nejčastější mýty o kreativitě ve vzdělávání a proč je tak důležité ji rozvíjet?
Proč je důležité zaměřit se na kreativní vzdělávání?
Marie
Pánková
ve Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání a uMĚNÍM – Platformě pro kreativní učení se věnuje popularizaci kreativního vzdělávání; www.spkv.education
Pět nejčastějších mýtů o kreativitě ve vzdělávání
1. Nevíme, co to kreativita je.
Víme. Během posledních třiceti let bylo dosaženo téměř všestranného konsenzu v tom, že kreativita není jen o originalitě, ale také o procesu, v němž se uplatňují znalosti, intuice a dovednosti odpovídající kontextu či prostředí. Myšlenku zahrnutí kreativity do škol zpočátku brzdila mylná představa, že tvořivost patří jen do uměleckých předmětů. Nepatří. Skvěle se dá využít v hodinách matematiky, přírodopisu nebo v občanské výchově. Podle nedávné zprávy vydané Durhams Commission on Creativi