Program proti šikaně KiVa - rozhovor s koordinátorkami prvních KiVa škol v České republice

Vydáno: 11 minut čtení

Iveta Hrůzová a Miroslava Pašková jsou koordinátorky finského programu prevence šikany a příslušné intervence KiVa1) na ZŠ v Nečíni a ZŠ Nad Přehradou v Praze. Zastávají zde rovněž roli školních metodiček prevence. S programem se setkaly díky zapojení jejich škol do pilotního testování programu KiVa v ČR, které v letech 2020–2022 zrealizovala organizace Schola Empirica, z. s. V současné době za sebou mají rok a půl implementace programu.

Program proti šikaně KiVa – rozhovor s koordinátorkami prvních KiVa škol v České republice
Mgr.
Monika
Kotrbová
koordinátorka programu KiVa v ČR
V druhém rozhovoru sdílejí své zkušenosti z implementace. Jak se změnilo řešení šikany ve škole, jak probíhá spolupráce učitelů a jaká je role vedení školy při realizaci celoškolního a komplexního preventivního programu?
Jak se vám ve škole daří realizovat preventivní KiVa aktivity?
Mirka:
Některé třídy se snaží zařazovat KiVa lekce pravidelně, některé to dělají nárazově, což není ideální, protože děti rychle zapomenou, co se probralo. Naším záměrem je realizovat program pravidelně ve všech třídách. Velkou část prevence odvádí i to, že děti vědí, že se problémy

Související dokumenty

Pracovní situace

Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Jak na modrou velrybu
Minimální preventivní program
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Šikana ve školní třídě
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Jak postupovat v případě konfliktních situací ve škole
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Adaptační kurzy
Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže
Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Školní psycholog na základní škole
Školní metodik prevence
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022

Poradna

Problémy ve třídě
Skartační předpisy u dotazníků při šetření šikany

Články

Program proti šikaně KiVa - rozhovor s koordinátorkami prvních KiVa školv České republice
Program proti šikaně KiVa - rozhovor s koordinátorkami prvních KiVa škol v České republice