Prostřednictvím umění se můžeme naučit to, co se do formálního vzdělávání nevejde

Vydáno: 7 minut čtení

Čím dál častěji se setkáváme s propojováním vzdělávání a umění. Namátkově – například v březnu se v Olomouci konala konference Kreativita do škol, jejímž hlavním smyslem bylo propojení umělců a učitelů, v dubnu proběhl v Praze Festival umění a kreativity ve vzdělávání. A v Centru současného umění DOX je aktuálně možné navštívit výstavu Úhel pohledu, která se také věnuje kombinaci umění a učení. „Instalace je prostorem znejistění, ale i nové zkušenosti; prostorem, který ukazuje potenciál chybování, stereotypů, strachu a změny nastavení mysli. Představuje díla umělců, jako jsou Epos 257 a Mushon Zer-Aviv. Žáci si mohou vyzkoušet augmentovanou realitu, kterou pro výstavu vytvořili Augg.io a herec Petr Vančura,“ říká Jiří Raiterman, vedoucí vzdělávacích programů centra DOX, s nímž jsme si povídali nejen o tom, proč by právě učitelé měli společně se žáky na výstavu zavítat.

Prostřednictvím umění se můžeme naučit to, co se do formálního vzdělávání nevejde
Mgr.
Michaela
Váchová
Odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jaké výhody podle vás nabízí žákům učení prostřednictvím současného umění?
Od současného umění se dnes mnoho nečeká – většinu lidí nezajímá vůbec nebo