Mohlo by se zdát, že v matematice je vše dané. Jasná struktura didaktického postupu vedoucí k pochopení matematických zákonitostí a souvislostí. Na první pohled by se dalo očekávat, že práce učitele matematiky vypadá možná takto: „Jednou si to odmakáš a máš hotovo. Pak už budeš všechno dělat pořád stejně.“ Jde to ale i jinak? A pokud ano, jak může práce učitele matematiky vypadat a co to může přinášet? Na následujících řádcích nabízím svou zkušenost a své přemýšlení nad těmito otázkami.
SebeVědomý učitel matematiky
Petra
Antlová
učitelka ZŠ, finalistka GTP CZ 2020, lektorka a tutorka Hejného metody, lektorka AKADEMIE Libchavy, koučka
„Stačí, když si projdeš první dva tři roky, uděláš si přípravy a máš hotovo.“ Bezva. Těším se. Učitel matematiky to má možná jednodušší. Pokládám si otázku, jak velký vliv na mou výuku mělo toto povzbuzení, které jsem dostala na začátku své učitelské cesty.
Má tedy vůbec učitel matematiky šanci vnášet do výuky tvořivost, spontánnost a odvahu zkoušet nové