Školská rada aneb Jak se může učitel podílet na strategii školy

Vydáno: 6 minut čtení

Školská rada (ŠR) je z pohledu zákona po řediteli nejsilnější orgán školy. Velká část učitelů je ale vůči ŠR značně skeptická. Připravená série článků se zabývá otázkou, zda je to způsobené jejich zkušenostmi, jejich osobním přístupem nebo třeba nastavením školské rady v systému vzdělávání a ekosystému školy. Série bude zakončena tipy na řešení rozmanitých situací týkajících se ŠR z pohledu učitele.

Školská rada aneb Jak se může učitel podílet na strategii školy
Nikola
Křístek
evaluátor a konzultant se specializací na školní prostředí, www.skolskerady.cz
Školské rady existují při každé základní, střední a vyšší odborné škole. Existuje jich tedy několik tisíc a v nich by mělo působit několik desítek tisíc volených zástupců pedagogických pracovníků, žáků či jejich zákonných zástupců a členů jmenovaných zřizovatelem školy. Přesto pro ně ne