Statisíce zhlédnutí. Tisíce zpráv od žáků. Desítky videí na nejrůznějších sociálních platformách. Otevřená a příklady z praxe podložená kritika zastaralých pedagogických metod i špatných učitelů. Tím vším můžeme popsat Štěpánku Cimlovou. Neboli Štěkánku, učitelku z TikToku.
Snažíme se nalézat ideální, trvalá řešení, jenže taková nikdy nebudou. I my sami se jako učitelé měníme
Mgr.
Michaela
Váchová
Vedla rozhovor, odborná editorka Učitelského měsíčníku
Prozradíte nám, kolik času trávíte denně online?
Obávám se, že to číslo je strašidelné.
(smích)
Všechna moje kreativní tvorba, textová i obrazová, je digitální, takže v online prostoru trávím vlastně veškerý volný čas. Samozřejmě po odečtení zdravotních procházek, setkání s přáteli, cvičení na klavír a podobně.Mám digitální svět ráda, protože je neomezený. Mohu v něm realizovat jakýkoliv nápad, navazovat kontakty se zajímavými lidmi, vzdělávat se. Logicky jsou pak dny, kdy na počítači nebo s telefonem v ruce strávím i šest hodin denně. Na druhou stranu nikdy jen tak bezduše nescrolluju, to mě vůbec neoslovuje a nikdy neoslovovalo.
Mohla byste se s námi podělit o nějakou relativně čerstvou zprávu, která vám přišla na Instagram nebo TikTok? O konkrétní prosbu o radu od nějakého žáka?
Pokaždé když otevřu Instagram, mám v něm více než 10 nových nepřečtených zpráv, celkově většinou něco přes 100 denně. Můžeme se podívat, co právě přišlo. První zpráva