Studenti Smíchovské SPŠ a gymnázia pomáhají učitelům základních škol s výukou informatiky

Vydáno: 11 minut čtení

Jan Amos Komenský po nocích kreslil obrázky a vyráběl rekvizity, aby svým žákům poskytl názornější a zajímavější výuku. Současní učitelé mají díky moderním technologiím téměř neomezené možnosti učinit svou výuku pestrou, názornou, atraktivní, vykompenzovat menší představivost žáků či studentů, leč většinově toho nevyužívají.

Studenti Smíchovské SPŠ a gymnázia pomáhají učitelům základních škol s výukou informatiky
Michael
Kalista
učitel na SSPŠ
Zatímco mnozí učitelé základních i středních škol tápou ve vhodném využívání moderních technologií, někteří se jich dokonce bojí, studenti středních i vysokých škol mají znalosti a dovednosti, které jejich školy nedokážou využít. Proto studenti často vytvářejí projekty pro projekty, jejich práce končí v šuplíku. Přitom by svými projekty mohli velmi účinně podpořit systém vzdělávání a sami získat další pro život klíčové
kompetence
.
Učitelů, zvláště některých aprobací, je nedostatek a tento stav se minimálně další jednu dekádu nezmění. Učitelé jsou přetížení a chybí jim technická podpora. Tu mohou učitelům základních škol poskytnout středoškolští studenti a učitelům středních škol studenti vysokoškolští. Sami se mohou aktivně zapojit do v

Související dokumenty

Pracovní situace

Strategické řízení a plánování v digitální škole
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Nastavení strategie výuky na dálku
Proč se tolik chytrých lidí nachytalo na BFF?
Kdo je ICT správce
Zálohování dat
Počítačová pracovna
Školní bezdrátová síť (Wi-Fi)
Elektronická třídní kniha
Školní elektronická pošta
Kdo je ICT koordinátor/metodik
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Zpřístupňování osobních údajů učitelů na webových stránkách školy
Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách
Jak fungují sociální sítě
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Videokonference pro komunikaci školy na dálku

Poradna

Kvalifikace
Pedagogický dohled na akcích mimo školu
Uznání částečného dosaženého vzdělání
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Stanovení počtu skupin na odborném výcviku za účelem určení počtu zástupců ředitelů/VUOV
Výuka Aj
Platnost zkoušky
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Ukončení předškolního vzdělávání
Pomůcky
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vyživovací povinnost
Vedení souvislé praxe na střední průmyslové škole
Absolutorium