Subjektivní střípky z konference Neurověda ve vzdělávání

Vydáno: 8 minut čtení

Co potřebujeme k učení? Z neurovědního úhlu pohledu je základním předpokladem mozek. Při zkoumání různých fází učení, rozhodování, odpovědnosti, etického chování apod. jsou v centru zájmu aktivity a zapojení jednotlivých částí mozku, které lze díky zobrazovacím metodám sledovat takříkajíc v přímém přenosu. Mnohé poznatky mají význam i pro pedagogy a letošní, 9. ročník konference Neurověda ve vzdělávání ukázal, že o ně mají zájem.

Subjektivní střípky z konference Neurověda ve vzdělávání
PhDr.
Daniela
Kramulová
publicistka ve vzdělávání
Faktorů, které ovlivňují, podporují nebo naopak ztěžují učení, je celá řada. Výzkumy potvrzují, že k rozvoji dětského mozku a jeho potenciálu k učení už od předškolního věku přispívá multimodalita, zapojení a kombinace různých smyslových, motorických a kognitivních složek při komunikaci a postupném objevování světa, při