Téma třídnictví a třídního učitele je v dnešní době velmi aktuální a přetřásané, zároveň je zahaleno jistou dávkou tajemství. Stejně jako bájný jednorožec. Všichni o něm vědí, ale nikdy ho nikdo neviděl. Ve školách máme třídní učitele, mluvíme o tom, co by třídní učitel měl dělat, ale každá škola si to dělá po svém, neboť náplň práce a činnosti třídního učitele nejsou nikde jasně definované, myšleno zákon o pedagogických pracovnících. Možná i z toho důvodu i u třídního učitele vzniká prostor pro diskuse, obavy, neshody a jistá tajemná mystičnost. Pokusím se tímto textem závoj tajemna poodhrnout a zlehka prosvětlit práci třídního učitele doporučením.
Třídní učitel a jeho práce
Veronika
Ješátková
speciální pedagog etoped, vedoucí projektu EHP Pro Zdraví Duše
V práci třídního učitele jsou tři základní pilíře, kterým je potřeba se věnovat od počátku třídnictví. U každé z oblasti se intenzita a rozsah v průběhu školního roku mění. Těmito oblastmi jsou rodiče, žáci a škola s kolegy. U všech těchto oblastí jde zejména o vztah s nimi, komunikaci, hranice a pravidla. Postupně si každou z oblastí probereme.
První oblastí