Učitel by měl být pro děti hlavně čitelný

Vydáno: 9 minut čtení

Ještě v minulém školním roce jsem dělala rozhovor s panem ředitelem Březinou ze Základní školy Praha 9 – Horní Počernice. Během našeho povídání několikrát zmínil šikovnou novou kolegyni. Mluvil o ní s takovým nadšením, že jsem ji musela poznat. A pořídit rozhovor i s ní. Pokud se s ní chcete také seznámit a dozvědět se, co všechno s dětmi podniká, přečtěte si následující řádky. „Největší motivací jsou pro mě v práci moji žáci. Když o nich mluvím, říkám jim moje děti. Nabízím jim nejen zapojení do řady zajímavých projektů, ale snažím se jim být oporou. Čitelnost učitele je v dnešní době velmi důležitá i s ohledem na rozpadající se rodiny. Děti, kterým se doma nedostává dostatečné podpory, nemají dostatek podnětů, by měly mít možnost zažívat to hezké alespoň ve škole. Chtěla bych, aby věděly, že jsem tu pro ně, že mi na nich opravdu záleží.“

Učitel by měl být pro děti hlavně čitelný
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Co o sobě můžete našim čtenářům prozradit?
Jmenuji se Ivona Kobrová a učím devátým rokem. Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy jsem vystudovala obor český jazyk a dějepis, po osmi letech na základní škole na Vinohradech jsem se vrátila do Horních Počernic, kde jsem vyrostla. Vyučuji český jazyk, dějepis, komunikační technologie, pracovní činnosti a výtvarnou výchovu. V letošním školním roce učím hlavně v šestých třídách, dvě hodiny mám také v pátém ročníku.