Koučování je dovednost či chcete-li metoda práce, která si se značným zpožděním za supervizí a mentoringem postupně nachází cestu do českých škol. Myslím, že je to cesta docela trnitá. Už samotné slovo koučování někoho možná přitahuje a láká, v jiném ale může vyvolávat spoustu otazníků, ostražitost, nebo až nelibost coby podivná novota ze světa businessu. O koučovacím přístupu ve školním prostředí jsem si povídala se svou kolegyní, učitelkou angličtiny, koučkou a lektorkou koučovacích kurzů pro učitele Jitkou Kořínkovou. Následující řádky přinášejí její pohled na přínosy koučovacího přístupu, které vnímá ve své každodenní pedagogické praxi. Doufám, že naše povídání pro vás bude inspirací, ať už to s koučováním máte jakkoli.
Učitel koučem?
PhDr.
Tereza
Mocová
Učitelka, koučka a lektorka
Jitko, jak koučovací přístup a koučovací dovednosti obohacují tvou praxi učitelky?
Začínám u koučovacího předpokladu „já jsem OK a ty jsi OK“. Já mám všechny zdroje a ten druhý má všechny zdroje. To mě drží v důvěře v sebe a v důvěře v mé stud