Patří lomené výrazy a goniometrické funkce k základnímu vzdělání? Podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání už 18 let nikoliv. Jenže realita je taková, že zhruba polovina učitelů matematiky tato témata v devítce probírá. „Myslí to dobře, ale napáchají tak spoustu škody,“ říká Tomáš Chrobák, učitel matematiky a tělocviku na ZŠ Baška na Frýdecko-Místecku, který působí i na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity.
Už neučme to, co učit nemusíme. Třeba lomené výrazy v devítce, říká Tomáš Chrobák
Lucie
Kocurová
editorka webu EDUzín.
Proč by se podle vás lomené výrazy, goniometrie a funkce neměly na základní škole učit?
Není to tak, že by se tyto tři okruhy vyloženě neměly učit, ale učit se skutečně už 18 let nemusejí a já s tím souhlasím. Jenže jedna věc je, že máme nějak napsané učebnice a v mnohých se goniometrie, lomené výrazy a funkce vyskytují. Druhá věc je, že učitelé obecně, a mezi nimi samozřejmě i matikáři, jsou lidé,