V prvním díle našeho miniseriálu jsme se seznámili s pojmem co-teaching, zjistili jsme, že se jedná o náročný a komplikovaný vztah, a dokonce jsme našli i jeho paralelu s manželským soužitím. Jak to tak bývá, každý vztah má své výhody a nevýhody a nyní nastal čas se na ně upřímně podívat a rozhodnout se, jestli se do co-teachingu budeme ve školách vůbec pouštět.
Výhody a nevýhody aneb Budeme se do co-teachingu vůbec pouštět?
2. část
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta UK
Co-teaching, a především ten virtuální, je rozhodně inovativní metodou a v současné době, zejména v souvislosti s rozvojem distanční výuky, je mu věnována značná pozornost na mezinárodní scéně. Výzkumy se zaměřují především na přínosy společného vyučování, jeho podobu, metodickou podporu, další možnosti profesního rozvoje učitelů ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám, rozvoj sociálních interakcí, aktivního učení, reflektivního myšlení, spolupráce a společného učení s cílem efektivního učení žáků a získání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní a osobní život.
Možná se zamýšlíte nad tím, zda není celé téma co-teachingu zbytečně složité, a pokud máte plánov