Žáci se na tvorbě vlastního projektu naučí nejvíce

Vydáno: 10 minut čtení

Čím dál častěji a z různých stran slýcháme, že škola žáky dostatečně nepřipravuje na budoucnost. Že mnohé informace, které se učí a memorují, nejsou pro jejich další studentský, osobní ani pracovní život podstatné. Tento rozhovor ale vypovídá o něčem úplně jiném. S Veronikou Haissingerovou, která působí jako projektová manažerka v Centru pro přenos poznatků a technologií Univerzity Karlovy, jsme si povídali o tématu podnikavosti. Sadě dovedností, které jsou potřeba pro současný život v neustále se měnícím světě a kterým se už na mnoha školách věnují.

Žáci se na tvorbě vlastního projektu naučí nejvíce
Mgr.
Michaela
Váchová
Odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jak byste téma podnikavosti popsala nebo vysvětlila někomu, kdo o něm nikdy v kontextu školního vzdělávání neslyšel?
Podnikavost chápeme jako schopnost vidět nápady a umět využít příležitostí je realizovat, a to nejlépe kreativním přístupem. A vytvářet tak hodnoty pro sebe i své okolí s udržitelným společenským dopadem. Jedná se vlastně o sadu dovedností, jako je například schopnost komunikovat a fungovat v týmu, kreativitu, prezentaci a vlastní sebeprezentaci, přijmout odpovědnost za vlastní učení, vyrovnat se se změnami, uvědomovat si své vlastní silné a slabé stránky a umět jich využít v praktickém životě.