Formativní hodnocení

Průvodce formativním hodnocením od historického shrnutí, popisu základních principů přes zkušenosti s realizací až k pohledu do zahraniční praxe i responzivní výuce

Příloha Učitelského měsíčníku

Dlouhý, těžký diktát. Tato slova jsem si připsala do žákovské knížky, když jsem ve třetí třídě dostala čtyřku z angličtiny. Paní učitelka moji poznámku červeně přeškrtla, přepsala na krátký, pět vět a pozvala si rodiče do školy. Tak skončil můj první a zároveň poslední pokus o sebehodnocení v základní škole. Při pohledu zpátky se nejedná o nic výjimečného. Málokdo z dnešních třicátníků zažil během školní docházky něco jiného než klasické známkování.

Trendem posledních let se však stává formativní hodnocení a s trochou nadsázky lze říct, že právě formativní hodnocení spolu s  distanční výukou jsou „buzzwords“, které pandemie vynesla v  edukační realitě do popředí. Po nečekaném přesunu školní výuky do virtuálního prostředí se formativnímu hodnocení dostalo také politické podpory, a sice ministra školství Roberta Plagy, který apeloval na jeho zavedení namísto známek.

(Přílohu si můžete stáhnout zdarma po přihlášení. Registraci snadno provedete v jednoduchém formuláři.)