Metodická příručka - Možnosti integrace ve výuce českého jazyka

Národní kabinet Českého jazyka a literatury připravil pro základní a střední školy metodickou příručku Možnosti integrace ve výuce českého jazyka. Metodická příručka poukazuje na cíle výuky českého jazyka, kterými jsou rozvoj komunikačních dovedností a kognitivních schopností žáků. Prezentované příklady dobré praxe vycházejí ze současného jazyka, vztahují se k reálnému každodennímu životu žáků, např. rozhovor s youtuberem, a mají i přesah do dalších vzdělávacích oblastí, např. ochrana přírody.

Každá učební úloha má v úvodu stanovený cíl, slohově-komunikační a jazykový problém a zahrnuje fáze evokace, uvědomování si významu poznatků a reflexe. Hlavní texty doplňují didaktické komentáře k jednotlivým výukovým postupům i k výuce češtiny obecně.

Možnosti integrace ve výuce českého jazyka

 

Zdroj: NPI