Zvláštní úvazek nebo dohoda u zaměstnanců činných v doplňkové činnosti
Plné znění otázky
Provozujeme doplňkovou činnost (DČ): pronájmy, stravování cizích strávníků. Potřebujeme alokovat určité procento mzdových nákladů provozních zaměstnanců (uklizečky, školník, ekonom, mzdovka, kuchařky) na DČ, v kalkulaci těchto doplňkových služeb s nimi počítáme. První varianta: je nutné rozdělit úvazky těchto zaměstnanců na hlavní činnost a doplňkovou činnost? Druhá varianta: nebo plně postačí měsíčně vyčlenit z jejich mzdových nákladů určité procento na DČ a pouze v účetnictví takto odděleně sledovat? První varianta je složitější, bude k tomu nutný dodatek k pracovní smlouvě, kde bude uvedeno rozdělení úvazků na HČ a DČ, s tím např. nemusí zaměstnanec souhlasit. Novou pracovní smlouvu/dohodu nechceme, DČ není pro ně činností navíc, mají ve svém úvazku na ní kapacitu. Druhá varianta je jednoduchá, ale nevím, zda neporuším rozpočtovou kázeň. Pokud pouze vyčlením mzdové náklady na DČ a nerozdělím úvazky na HČ a DČ, budou mi celé úvazky vstupovat do P1c-01 jako hrazené ze SR. Prosím jak by to mělo být správně?