115/2001 Sb.
ZÁKON
ze dne 28. února 2001
o podpoře sportu
Změna: 219/2005 Sb.
Změna: 186/2006 Sb.
Změna: 274/2008 Sb.
Změna: 183/2010 Sb.
Změna: 375/2011 Sb.
Změna: 230/2016 Sb.
Změna: 183/2017 Sb.
Změna: 178/2019 Sb.
Změna: 261/2021 Sb.
Změna: 49/2023 Sb.
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
§ 1
Předmět úpravy
Tento zákon vymezuje postavení sportu ve společnosti jako veřejně prospěšné
činnosti poskytované v celospolečenském zájmu a stanoví úkoly ministerstev, jiných
správních úřadů a působnost územních samosprávných celků při podpoře sportu.
§ 1a
Priority v oblasti sportu
(1) Hlavní význam podpory sportu a turistiky je zlepšování kvality života občanů
a jejich zdraví ve všech věkových skupinách.
(2) Hlavními prioritami v oblasti sportu je podpora sportu dětí a mládeže a
jejich trenérů a podpora sportovních reprezentantů České republiky.
§ 2
Základní pojmy
(1) Sportem je pro účely tohoto zákona každá forma tělesné činnosti, která
si prostřednictvím organizované i neorganizované účasti klade za cíl harmonický rozvoj
tělesné i psychické kondice, rozvoj společenských vztahů, upevňování zdraví a dosahování
sportovních výkonů rekreačně nebo v soutěžích všech úrovní, a to individuálně nebo
společně.
(2) Sportovní organizací je pro účely tohoto zákona právnická osoba založená
za jiným účelem než dosažení zisku, zahrnuje-li předmět činnosti této právnické osoby
činnost v oblasti sportu.
(3) Sportovcem je pro účely tohoto zákona každá fyzická osoba, která v daném
kalendářním roce skutečně vykonává sportovní činnost, pro kterou je u sportovní organizace
evidována.
(4) Sportem pro všechny se rozumí organizovaný a neorganizovaný sport a pohybová
rekreace určená širokým vrstvám obyvatelstva.
(5) Školním a vysokoškolským sportem se rozumí sport organizovaný či zajišťovaný
školou nebo školským zařízením, včetně školského výchovného a ubytovacího zařízení
nebo školského zařízení pro zájmové vzdělávání, podle školského zákona, sport organizovaný
či zajišťovaný fyzickou nebo právnickou osobou sice odlišnou od školy nebo školského
zařízení, ale organizovaný či zajišťovaný pro školu nebo školské zařízení pro výkon
jejich činností podle školského zákona a sport organizovaný či zajišťovaný vysokou
školou nebo její součástí, včetně účelového zařízení pro kulturní a sportovní činnost,
podle zákona o vysokých školách.
(6) Sportovní zařízení je objekt, pozemek, vodní plocha, budova nebo jejich
soubor sloužící výhradně nebo převážně pro provozování sportu.
(7) Významnou sportovní akcí je pro účely tohoto zákona akce mezinárodního
významu odehrávající se na území České republiky, zejména olympijské hry, mistrovství
světa, mistrovství Evropy nebo světový pohár.
(8) Významnou sportovní akcí mimořádné důležitosti je pro účely tohoto zákona
akce podle odstavce 6, jejíž pořádání podmiňuje organizace přidělující její pořádání
na mezinárodní úrovni prohlášením státu, na jehož území se má akce uskutečnit, že
zajistí vytvoření podmínek pro konání této akce.
§ 3
Národní sportovní agentura
(1) Zřizuje se Národní sportovní agentura, jako ústřední správní úřad ve věcech
podpory sportu, turistiky a sportovní reprezentace státu (dále jen "Agentura").
(2) Agentura je organizační složkou státu a účetní jednotkou.
(3) Sídlem Agentury je Praha.
(4) V čele Agentury stojí rada Agentury (dále jen "rada") složená z předsedy
Agentury, místopředsedy Agentury a člena rady. Za Agenturu jedná navenek předseda
Agentury. Dalším orgánem Agentury je dozorčí komise Agentury (dále jen "dozorčí komise").
§ 3a
Působnost Agentury
(1) Agentura
a) vypracovává návrh plánu státní politiky ve sportu (dále jen "plán"),
který obsahuje zejména definici cílových skupin sportovců, cílových skupin sportovních
organizací a cílových skupin oblastí sportu, na které je podpora zaměřena, včetně
alokace finančních prostředků pro jednotlivé cílové skupiny, a předkládá jej vládě
ke schválení,
b) koordinuje uskutečňování vládou schváleného plánu,
c) poskytuje finanční podporu sportu ze státního rozpočtu prostřednictvím
jí vyhlašovaných programů na rozvoj a podporu sportu, turistiky a sportovní reprezentace
státu,
d) kontroluje použití podpory sportu ze státního rozpočtu u příjemců podpory
a u osob, kterým příjemce tuto podporu v souladu s podmínkami pro použití podpory
dále poskytl,
e) vytváří podmínky pro sport dětí a mládeže a jejich trenéry, pro sport
dospělých, pro rozvoj sportu pro všechny, pro sport zdravotně postižených občanů
a pro sportovní reprezentanty České republiky, zahrnující účast reprezentantů na
sportovních akcích v České republice a zahraničí,
f) zřizuje příspěvkovou organizaci za účelem plnění závazků plynoucích
z Mezinárodní úmluvy proti dopingu ve sportu4) ; Agentura může rozhodnout také o
změnách příspěvkové organizace, jejímž je zřizovatelem, na základě tohoto zákona.
Opatření, jímž Agentura rozhodne o změně příspěvkové organizace, musí obsahovat dodatek
ke zřizovací listině, popřípadě zřizovací listinu nově vznikající příspěvkové organizace,
g) prostřednictvím příspěvkové organizace uvedené v písmenu f) zajišťuje
realizaci antidopingového programu,
h) organizuje a kontroluje uskutečňování antidopingového programu,
i) vydává program prevence ovlivňování výsledků sportovních soutěží a dalších
negativních jevů ve sportu, zejména projevů rasismu, všech druhů a forem diskriminace,
dopingu a násilí,
j) koordinuje činnost resortních sportovních center Ministerstva školství,
mládeže a tělovýchovy, Ministerstva obrany a Ministerstva vnitra,
k) vede v elektronické podobě rejstřík sportovních organizací a dalších
osob žádajících o poskytnutí podpory podle § 6b, sportovců, trenérů a sportovních
zařízení, na jejichž činnost se žádá o poskytnutí podpory (dále jen "rejstřík"),
l) zajišťuje propagaci sportu,
m) spolupracuje se sportovními organizacemi v mezinárodní oblasti sportu
a sportovní reprezentace státu a
n) vypracovává návrh akčního plánu podpory sportu na kalendářní rok (dále
jen "akční plán podpory sportu"), který obsahuje konkrétní opatření týkající se podpory
sportu, předkládá jej vládě nejpozději do 30. června bezprostředně předcházejícího
kalendářního roku ke schválení a provádí a koordinuje uskutečňování vládou schváleného
akčního plánu podpory sportu.
(2) Resortní sportovní centrum zabezpečuje vytváření potřebných předpokladů
pro přípravu sportovních talentů a pro sportovní reprezentaci státu.
(3) Pravidla činnosti, financování a vzájemné spolupráce resortních sportovních
center podle odstavce 1 písm. j) stanoví vláda. Návrh pravidel zpracovává Agentura
v součinnosti s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstvem vnitra
a Ministerstvem obrany a předkládá jej vládě ke schválení.
(4) Agentura spolupracuje se sportovními organizacemi při respektování jejich
autonomie. Agentura průběžně a pravidelně komunikuje se sportovními organizacemi,
obcemi, kraji a jimi zřízenými právnickými osobami zastupujícími zájmy obcí a krajů,
ministerstvy a jinými ústředními orgány státní správy, iniciativně zjišťuje a vyhodnocuje
jejich zpětnou vazbu k problematice sportu, k činnosti Agentury a k optimalizaci
činnosti Agentury; k tomu účelu je Agentura povinna vytvářet odpovídající mechanismy.
(5) Agentura vydává etický kodex, kterým se při své činnosti řídí zaměstnanci
a další představitelé Agentury. Součástí kodexu jsou rovněž pravidla styku zaměstnanců
a představitelů Agentury s veřejností, se zástupci sportovních organizací a dalšími
činovníky v oblasti sportu. Vědomé závažné porušení etického kodexu se považuje za
porušení služební kázně státního zaměstnance a za závažné porušení povinnosti zaměstnance.
§ 3b
Předseda Agentury, místopředseda Agentury a rada
(1) Rada má 3 členy. Členem rady a jejím předsedou je předseda Agentury. Členem
rady a jejím místopředsedou je místopředseda Agentury.
(2) Předsedu Agentury, místopředsedu Agentury a člena rady jmenuje a odvolává
vláda na návrh předsedy vlády. Funkční období předsedy Agentury, místopředsedy Agentury
a člena rady je 5 let. Předseda Agentury, místopředseda Agentury a člen rady může
být jmenován opětovně, nejvýše však na dvě po sobě bezprostředně následující funkční
období.
(3) Předsedou Agentury, místopředsedou Agentury nebo členem rady může být
jmenována osoba, jejíž znalosti, zkušenosti a morální vlastnosti jsou předpokladem,
že bude svoji funkci řádně zastávat, a která
a) je státním občanem České republiky,
b) dosáhla věku 30 let,
c) je plně svéprávná,
d) je bezúhonná; za bezúhonnou se pro účely tohoto zákona nepovažuje fyzická
osoba, která byla pravomocně odsouzena pro trestný čin, pokud se na ni nehledí, jako
by nebyla odsouzena,
e) má vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu,
f) má nejméně 5 let praxe v řídící funkci a
g) má zkušenosti v oblasti organizace a administrativy sportu.
(4) Funkce předsedy Agentury, místopředsedy Agentury nebo člena rady je neslučitelná
s funkcí prezidenta republiky, poslance nebo senátora, poslance Evropského parlamentu,
člena vlády, člena Nejvyššího kontrolního úřadu, člena bankovní rady České národní
banky, Veřejného ochránce práv a člena orgánu územního samosprávného celku, s výjimkou
funkce neuvolněného člena zastupitelstva. Předseda Agentury, místopředseda Agentury
nebo člen rady nesmí zastávat funkci v politické straně nebo politickém hnutí.
(5) S funkcí předsedy Agentury, místopředsedy Agentury nebo člena rady je neslučitelný
výkon funkce člena řídícího, dozorčího nebo kontrolního orgánu podnikajících osob,
výkon jakékoli funkce ve sportovní organizaci a výkon podnikatelské, poradenské nebo
zprostředkovatelské činnosti a jiné výdělečné činnosti v oblasti sportu, s výjimkou
činnosti vědecké, publicistické nebo pedagogické. Majetková účast předsedy Agentury,
místopředsedy Agentury nebo člena rady na obchodní společnosti podnikající v oblasti
sportu je vyloučena.
(6) Funkce předsedy Agentury, místopředsedy Agentury nebo člena rady zaniká
a) uplynutím funkčního období,
b) odvoláním; odvolání musí být odůvodněno,
c) vzdáním se funkce, nebo
d) úmrtím nebo prohlášením za mrtvého.
(7) Předseda Agentury se považuje za vedoucího služebního úřadu a za služební
orgán podle zákona o státní službě; rozhodování ve věcech státní služby, s výjimkou
rozhodování ve věci přijetí do služebního poměru, jmenování na služební místo představeného,
odvolání ze služebního místa představeného nebo skončení služebního poměru, může
přenést na místopředsedu Agentury. Předseda Agentury, místopředseda Agentury nebo
člen rady je oprávněn dávat státnímu zaměstnanci příkazy k výkonu služby podle zákona
o státní službě. Předseda Agentury nebo místopředseda Agentury jedná jménem státu
v pracovněprávních vztazích.
(8) Funkce předsedy Agentury, místopředsedy Agentury nebo člena rady je veřejnou
funkcí7) ; odměňování se řídí zvláštním právním předpisem8). Předseda Agentury, místopředseda
Agentury nebo člen rady nemůže pro Agenturu vykonávat práci v základním pracovněprávním
vztahu.
§ 3c
Činnost rady
(1) Předseda Agentury svolává schůzi rady a řídí její jednání. Předseda Agentury
nebo místopředseda Agentury bez zbytečného odkladu svolá schůzi rady i tehdy, jestliže
o to požádají alespoň dva členové rady nebo dozorčí komise svým usnesením.
(2) Rada je usnášeníschopná, pokud se jejího jednání účastní všichni členové.
Rada rozhoduje většinou hlasů všech svých členů.
(3) Rada schvaluje usnesením
a) návrh plánu podle § 3a odst. 1 písm. a),
b) návrh akčního plánu podpory sportu podle § 3a odst. 1 písm. n),
c) návrh rozpočtu Agentury a závěrečný účet Agentury,
d) finanční nástroje pro podporu sportu, zejména dotační programy a výzvy
pro dotace poskytované ze státního rozpočtu a pravidla pro příspěvky poskytované
ze státního rozpočtu, za podmínek stanovených rozpočtovými pravidly a v souladu s
kapitolou a rozpočtem kapitoly Agentury ve státním rozpočtu,
e) jednací řád rady,
f) etický kodex Agentury a
g) další dokumenty, jestliže si to vyhradí; tím není dotčeno rozhodování
Agentury v řízení o poskytnutí nebo odnětí dotace.
(4) Rada je oprávněna usnesením ukládat předsedovi Agentury úkoly v mezích
působnosti Agentury podle § 3a, s výjimkou rozhodování Agentury v řízení o poskytnutí
nebo odnětí dotace.
(5) Rada odpovídá za plnění povinností organizační složky státu a správce kapitoly
podle rozpočtových pravidel9).
(6) Ze schůze rady se pořizuje zápis, ze kterého je zřejmé hlasování jednotlivých
členů.
§ 3d
Dozorčí komise
(1) Dozorčí komise má 10 členů. Dozorčí komise si ze členů volí předsedu a
dva místopředsedy.
(2) Polovinu členů dozorčí komise volí a odvolává Poslanecká sněmovna Parlamentu
České republiky; polovinu členů dozorčí komise volí a odvolává Senát Parlamentu České
republiky. Funkční období člena dozorčí komise je 4 roky.
(3) Členem dozorčí komise může být jmenována osoba, která
a) je státním občanem České republiky,
b) je plně svéprávná a
c) je bezúhonná; za bezúhonnou se pro účely tohoto zákona nepovažuje fyzická
osoba, která byla pravomocně odsouzena pro trestný čin, pokud se na ni nehledí, jako
by nebyla odsouzena.
(4) Členství v dozorčí komisi je neslučitelné s funkcí předsedy Agentury, místopředsedy
Agentury nebo člena rady. Člen dozorčí komise nemůže pro Agenturu vykonávat práci
v základním pracovněprávním vztahu nebo služebním poměru.
(5) Funkce člena dozorčí komise zaniká
a) uplynutím funkčního období,
b) odvoláním; odvolání musí být odůvodněno,
c) vzdáním se funkce, nebo
d) úmrtím nebo prohlášením za mrtvého.
(6) Členství v dozorčí komisi je veřejnou funkcí vykonávanou bezplatně; členu
dozorčí komise náleží náhrada cestovních výdajů souvisejících s výkonem jeho funkce
ve stejném rozsahu jako zaměstnanci s tím, že za pravidelné pracoviště pro účely
cestovních náhrad se považuje místo jeho trvalého pobytu.
§ 3e
Činnost dozorčí komise
(1) Dozorčí komise kontroluje činnost a hospodaření Agentury; ostatní orgány
Agentury jí k tomu poskytují součinnost. Členové dozorčí komise jsou oprávněni nahlížet
do všech dokladů a záznamů Agentury.
(2) Předseda dozorčí komise svolává schůzi dozorčí komise a řídí její jednání.
V případě jeho nepřítomnosti jej zastupuje místopředseda dozorčí komise. Schůze dozorčí
komise se konají alespoň čtyřikrát ročně. Předseda dozorčí komise nebo místopředseda
dozorčí komise bez zbytečného odkladu svolá schůzi dozorčí komise i tehdy, jestliže
o to požádá alespoň 5 členů dozorčí komise.
(3) Dozorčí komise rozhoduje většinou všech svých členů.
(4) Dozorčí komise schvaluje svůj jednací řád.
(5) Předseda a místopředsedové dozorčí komise mají právo účastnit se schůzí
rady.
(6) Předseda Agentury, místopředseda Agentury nebo člen rady je povinen dostavit
se osobně na schůzi dozorčí komise, jestliže o to dozorčí komise požádá, ledaže mu
v tom brání závažné důvody, a podat požadované informace a vysvětlení, jestliže jejich
poskytnutí nebrání zákonné důvody.
(7) Při zjištění nedostatků v činnosti nebo hospodaření Agentury přijme dozorčí
komise o nedostatcích usnesení. Předseda dozorčí komise o přijetí usnesení a jeho
důvodech bez zbytečného odkladu informuje radu a předsedu vlády.
(8) Dozorčí komise může přijmout usnesení o podání podnětu k odvolání předsedy
Agentury, místopředsedy Agentury nebo člena rady. Předseda dozorčí komise bez zbytečného
odkladu podá zdůvodněný podnět k odvolání předsedovi vlády.
§ 3f
Rejstřík
(1) Rejstřík je informačním systémem veřejné správy, který slouží k vedení
údajů o sportovních organizacích, sportovcích, sportovních zařízeních a dalších osobách
podle § 6b. Správcem rejstříku je Agentura. Rejstřík je neveřejný; údaj o počtu sportovců
a trenérů sdružených ve sportovní organizaci a seznam sportovních zařízení zapsaných
v rejstříku je veřejně přístupný, a to rovněž způsobem umožňujícím dálkový přístup.
(2) Sportovní organizace žádající o podporu ze státního rozpočtu podle
§ 6b odst. 1 písm. a) je povinna bez zbytečného odkladu zapsat do rejstříku tyto
údaje a jejich změny:
a) název, sídlo a identifikační číslo osoby sportovní organizace, předmět
její hlavní činnosti a předmět činnosti v oblasti sportu, případně členství v jiné
sportovní organizaci,
b) ukončení činnosti sportovní organizace v oblasti sportu a jeho datum,
c) jméno, popřípadě jména, příjmení a rodné číslo sportovců a trenérů evidovaných
ve sportovní organizaci; v případě cizinců rovněž datum narození, adresa místa pobytu5)
a státní občanství,
d) datum, od kdy sportovec nebo trenér začal vykonávat činnost, pro kterou
byl u sportovní organizace v daném kalendářním roce evidován,
e) datum, od kdy sportovec nebo trenér přestal vykonávat činnost uvedenou
v písmenu d),
f) sportovní zařízení, která žadatel pravidelně a dlouhodobě využívá pro
svou činnost.
(3) Podrobnosti rozsahu dalších údajů o sportovní organizaci podle odstavce
2 a způsob jejich zápisu stanoví Agentura vyhláškou.
(4) Žadatelé o podporu ze státního rozpočtu podle § 6b odst. 1 písm. b) a c)
jsou povinni zapsat bez zbytečného odkladu do rejstříku údaje a jejich změny v rozsahu
a způsobem, které stanoví Agentura vyhláškou.
(5) Sportovní organizace má v rejstříku přístup k údajům o sportovcích a trenérech
u ní evidovaných a sportovních organizacích v ní sdružených.
(6) Agentura ověřuje pravdivost, úplnost a správnost údajů v rejstříku. Agentura
vyvíjí průběžné úsilí k transparentní evidenci údajů zapsaných v rejstříku a k technologickému
rozvoji rejstříku.
§ 3g
Národní rozhodčí soud pro sport
(1) Agentura zřizuje Národní rozhodčí soud pro sport (dále jen "Soud"). Sídlem
Soudu je sídlo Agentury. Soud vykonává svěřené úkoly nezávisle na Agentuře a není
vázán pokyny Agentury.
(2) Do pravomoci Soudu náleží rozhodování sporů v souvislosti s dopingem, jakož
i sporů ve věcech disciplinárních deliktů sportovců anebo členů sportovních organizací,
pokud je to v souladu s jejich vnitřními předpisy a tyto sportovní organizace o to
požádají. Podrobnosti stanoví statut Soudu (dále jen "Statut").
(3) V čele Soudu stojí předsednictvo Soudu, které je složeno z pěti členů,
a to předsedy Soudu, prvního a druhého místopředsedy Soudu a dvou členů předsednictva
Soudu (dále jen "předsednictvo Soudu"). Funkce člena předsednictva Soudu je funkcí
čestnou a neplacenou. Funkční období všech členů předsednictva Soudu je 6 let.
(4) Členy předsednictva Soudu jmenuje rada Agentury. Člen předsednictva Soudu
musí mít dokončené vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu v oboru
právo a praxi v oboru sportovní právo v délce alespoň 3 let.
(5) Členové předsednictva Soudu jsou při výkonu své funkce nezávislí a jejich
nestrannost nesmí nikdo ohrožovat. Členy předsednictva Soudu nelze proti jejich vůli
odvolat s výjimkou vážného porušení Statutu. Všichni členové předsednictva Soudu
mohou být jmenováni opětovně.
(6) Řízení konané před Soudem není rozhodčím řízením ve smyslu zákona č. 216/1994
Sb., o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů, ve znění pozdějších předpisů.
Soud současně není stálým rozhodčím soudem ve smyslu § 13 zákona č. 216/1994 Sb.,
o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů, ve znění pozdějších předpisů, a
řízení před orgány Soudu nemá povahu rozhodování rozhodčí komise spolku.
(7) Soud není samostatnou účetní jednotkou, nevede samostatné účetnictví a
samostatně nehospodaří. Veškeré účetnictví týkající se činnosti Soudu spravuje Agentura.
§ 4
Úkoly ostatních orgánů státní správy
(1) Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstvo obrany a Ministerstvo
vnitra ve své působnosti vytvářejí podmínky pro rozvoj sportu, pro přípravu ke státní
sportovní reprezentaci a přípravu sportovních talentů, zřizují svá resortní sportovní
centra a zabezpečují jejich činnost.
(2) Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podporuje školní a vysokoškolský
sport a vytváří podmínky pro jeho rozvoj a za tímto účelem poskytuje finanční podporu
ze státního rozpočtu včetně dotací a kontroluje její použití. Ministerstvo školství,
mládeže a tělovýchovy vypracovává návrh plánu státní politiky školního a vysokoškolského
sportu a předkládá jej vládě ke schválení. Finanční podporou školního a vysokoškolského
sportu ze státního rozpočtu podle tohoto odstavce není dotčena povinnost obcí, svazku
obcí a krajů zajišťovat výdaje právnických osob vykonávajících činnost škol a školských
zařízení, které zřizují (zejména investiční výdaje škol a školských zařízení, včetně
výdajů na výstavbu, přístavbu, nástavbu, vestavbu, rekonstrukci či modernizaci sportovních
zařízení škol a školských zařízení), podle § 177 až 182 školského zákona.
(3) Ministerstvo zdravotnictví ve své působnosti organizuje zdravotní služby
poskytované státním sportovním reprezentantům a sportovním talentům, vytváří organizační
předpoklady umožňující specifický přístup sportovních reprezentantů ke klinické péči
a v zájmu podpory zdravého způsobu života vytváří podmínky pro podporu preventivní,
dispenzární a posudkové zdravotní péče v oblasti sportu.
(4) Ministerstvo pro místní rozvoj vytváří podmínky pro rozvoj sportovní infrastruktury
v rámci programů péče o cestovní ruch.
(5) Ostatní ministerstva vytvářejí podmínky pro podporu sportu a rozvoj sportovní
infrastruktury v rámci svých kompetencí.
§ 5
Úkoly krajů
Kraje ve své samostatné působnosti vytvářejí podmínky pro sport, zejména
a) zabezpečují rozvoj sportu pro všechny a přípravu sportovních talentů,
včetně zdravotně postižených občanů,
b) zajišťují výstavbu, rekonstrukce, udržování a provozování svých sportovních
zařízení,
c) zabezpečují finanční podporu sportu ze svého rozpočtu,
d) zpracovávají plán rozvoje sportu v kraji a zajišťují jeho provádění.
§ 6
Úkoly obcí
Obce ve své samostatné působnosti vytvářejí podmínky pro sport, zejména
a) zabezpečují rozvoj sportu pro všechny, zejména pro mládež,
b) zabezpečují přípravu sportovních talentů, včetně zdravotně postižených
občanů,
c) zajišťují výstavbu, rekonstrukce, udržování a provozování svých sportovních
zařízení a poskytují je pro sportovní činnost občanů,
d) kontrolují účelné využívání svých sportovních zařízení,
e) zabezpečují finanční podporu sportu ze svého rozpočtu.
§ 6a
Plány v oblasti sportu
(1) Plán určuje cíle státní politiky v oblasti sportu, prostředky, které jsou
nezbytné k dosahování těchto cílů, a vymezuje priority a kritéria podpory sportu
ze státního rozpočtu, s výjimkou školního a vysokoškolského sportu. Součástí plánu
jsou také opatření proti nezákonnému ovlivňování sportovních výsledků a opatření
pro podporu vzdělávání a dalšího profesního uplatnění sportovních reprezentantů v
průběhu sportovní kariéry a po jejím skončení. Plán se vypracovává na období 5 let.
Z plánu vychází akční plán podpory sportu. Plán a akční plán schvaluje vláda.
(2) Plán státní politiky školního a vysokoškolského sportu určuje cíle státní
politiky v oblasti školního a vysokoškolského sportu, prostředky, které jsou nezbytné
k dosahování těchto cílů, a vymezuje priority a kritéria podpory školního a vysokoškolského
sportu ze státního rozpočtu. Plán státní politiky školního a vysokoškolského sportu
se vypracovává na období 5 let. Plán státní politiky školního a vysokoškolského sportu
schvaluje vláda.
(3) Plán rozvoje sportu v kraji obsahuje zejména vymezení oblastí podpory sportu,
stanovení priorit v jednotlivých oblastech podpory sportu a opatření k zajištění
dostupnosti sportovních zařízení pro občany kraje. Součástí plánu je také určení
prostředků z rozpočtu kraje, které jsou nezbytné k naplnění plánu.
§ 6b
Podpora sportu ze státního rozpočtu
(1) Agentura poskytuje ze státního rozpočtu podporu sportu, s výjimkou
sportu školního a vysokoškolského, formou dotace
a) sportovním organizacím na podporu sportu, zejména na podporu sportu
dětí a mládeže, sportu dospělých, sportu pro všechny, sportu zdravotně postižených
osob, a na podporu úspěšných sportovních reprezentantů České republiky, zahrnující
též výdaje na zajištění činnosti sportovních organizací, na pořízení nebo technické
zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku a na pořádání významných sportovních
akcí a významných sportovních akcí mimořádné důležitosti podle § 6c,
b) osobám, které nejsou sportovní organizací, na pořízení nebo technické
zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku,
c) osobám, které nejsou sportovní organizací, na pořádání významných sportovních
akcí mimořádné důležitosti podle § 6c.
(2) Podporu sportu podle odstavce 1 lze poskytnout pouze žadateli zapsanému
v rejstříku. Agentura neposkytne podporu sportu podle odstavce 1, pokud
a) údaje žadatele uvedené v rejstříku neodpovídají skutečnosti,
b) žadatel v uplynulých 3 letech
1. opakovaně nebo závažným způsobem
porušil podmínky čerpání podpory poskytnuté ze státního rozpočtu podle tohoto zákona,
2.
opakovaně nebo závažným způsobem porušil pravidla boje proti dopingu,
3. závažným
způsobem ohrozil naplňování programu prevence ovlivňování výsledků sportovních soutěží,
nebo
c) žadatel nebo stávající člen jeho statutárního orgánu byl pravomocně
odsouzen pro trestný čin spáchaný v souvislosti s činností v oblasti sportu nebo
pro trestný čin dotačního podvodu, pokud se na něj nehledí, jako by nebyl odsouzen.
(3) Agentura může uzavřít se sportovní organizací smlouvu nebo memorandum o
dlouhodobé spolupráci k realizaci víceletého projektu; tím není dotčeno ustanovení
§ 14 odst. 1 rozpočtových pravidel.
(4) Okruh příjemců a podmínky poskytnutí podpory podle odstavce 1, včetně délky
časového období, na něž je program na poskytování podpory vyhlášen, stanoví Agentura.
Agentura při stanovení podmínek podpory není oprávněna vyloučit možnost jejího dalšího
poskytnutí příjemcem podpory konečným příjemcům postupem podle odstavce 5.
(5) Sportovní organizace, která je příjemcem podpory sportu podle odstavce
1, může tuto podporu v souladu s podmínkami pro její použití stanovenými v programu
dále poskytnout sportovní organizaci, která je v ní sdružena6), jako konečnému příjemci
podpory. Příjemce podpory sportu podle odstavce 1 je povinen uvést v žádosti o podporu
sportu podle odstavce 1 všechny konečné příjemce a účel, na který má být tato podpora
poskytnuta jednotlivým konečným příjemcům; dále je povinen zavázat konečného příjemce
k plnění podmínek poskytnuté podpory. Za plnění podmínek poskytnuté podpory Agentuře
odpovídá příjemce podpory sportu podle odstavce 1. Konečný příjemce poskytne Agentuře
součinnost při kontrole podle § 3a odst. 1 písm. d).
(6) Výdaje na zajištění činnosti sportovních organizací nejsou projektem. Podmínky
pro poskytnutí dotace na úhradu výdajů na zajištění činnosti sportovních organizací
stanoví Agentura v programu. Agentura může poskytnout dotaci pro zajištění činnosti
sportovní organizace podle předem stanovených kritérií.
(7) Agentura vyvíjí průběžné úsilí k iniciativní přípravě legislativních i
nelegislativních návrhů i jiných finančních nástrojů pro podporu sportu, než jsou
dotace ze státního rozpočtu podle odstavců 1 až 6; každý připravený zdůvodněný návrh
podá Agentura předsedovi vlády.
§ 6c
Podpora významných sportovních akcí
(1) Ústřední orgány státní správy vytvářejí na základě souhlasu vlády podmínky
pro konání významných sportovních akcí mimořádné důležitosti. Žádost o souhlas vlády
podává osoba, která se hodlá o pořádání akce ucházet, prostřednictvím Agentury.
(2) K žádosti podle odstavce 1 se přikládá předpokládaný rozpočet akce a studie
proveditelnosti zohledňující finanční, materiální, personální a právní zajištění
akce. Ze studie proveditelnosti musí být zřejmé, jaká opatření ze strany orgánů veřejné
moci, zejména v oblasti bezpečnosti, ochrany života a zdraví, pobytu cizinců na území
České republiky a dopravní dostupnosti, budou pro pořádání akce nezbytná. Studie
proveditelnosti dále obsahuje informace, zda a v jakém rozsahu je pro pořádání akce
poskytnutí podpory ze státního rozpočtu nezbytné při dodržení zásad hospodárného,
účelného a efektivního nakládání s veřejnými prostředky, a informace o udržitelnosti
provozu sportovních a jiných zařízení, na něž má být podpora poskytnuta, po skončení
akce.
(3) Podporu významných sportovních akcí mimořádné důležitosti ze státního rozpočtu,
k nimž dala vláda souhlas podle odstavce 1, poskytuje zejména Agentura.
(4) Podpora ze státního rozpočtu na významné sportovní akce neuvedené v odstavci
1 je poskytována na základě programu podle § 6b.
(5) Na základě spolupráce se sportovními organizacemi podle § 3a odst. 1 písm.
m) a § 3a odst. 4 Agentura vypracovává a průběžně aktualizuje výhled významných sportovních
akcí, včetně významných sportovních akcí mimořádné důležitosti, které by se podle
informací sportovními organizacemi Agentuře poskytnutých měly na území České republiky
uskutečnit v období následujících 3 let (dále jen "výhled"). Výhled obsahuje nejméně
položkový seznam významných sportovních akcí a u každé jednotlivé významné sportovní
akce v seznamu uvedené název významné sportovní akce, plánovaný termín a plánované
místo konání významné sportovní akce, druh významné sportovní akce z pohledu její
mezinárodní sportovní důležitosti, název, sídlo a identifikační číslo osoby české
sportovní organizace, která hodlá uspořádání významné sportovní akce zajistit, kvalifikovaný
odhad nezbytných a účelných celkových nákladů na uspořádání akce, kvalifikovaný odhad
případné finanční podpory významné sportovní akce ze státního rozpočtu, o kterou
bude česká sportovní organizace hodlající uspořádání významné sportovní akce zajistit
žádat. Agentura předkládá výhled vládě pro informaci dvakrát ročně, vždy nejpozději
do 30. června a do 31. prosince kalendářního roku.
§ 6d
Koordinace poskytování podpory
(1) Agentura koordinuje poskytování podpory na základě tohoto zákona s Úřadem
pro ochranu hospodářské soutěže.
(2) Podpora se neposkytne, pokud by její poskytnutí bylo v rozporu s podmínkami
pro poskytování veřejné podpory stanovenými právem Evropské unie nebo rozhodnutími
Evropské komise vydanými na jejich základě.
§ 7
Náhrada při vyvlastnění
Má-li být za podmínek stanovených zvláštním právním předpisem2) vyvlastněno
sportovní zařízení (budova, pozemek, jejich soubor nebo jiné objekty zřízené nebo
vyhrazené k provozování sportu), lze vlastníku sportovního zařízení poskytnout náhradu
ve formě věcného plnění ve srovnatelném rozsahu a kvalitě.
§ 7a
Povinnosti vlastníka nebo provozovatele sportovního zařízení
(1) Vlastník sportovního zařízení (dále jen „vlastník“) nebo osoba oprávněná
vlastníkem využít sportovní zařízení k uspořádání sportovního podniku (dále jen „provozovatel“)
jsou povinni, je-li to nezbytné pro bezpečnost osob a majetku ve sportovním zařízení,
přijmout potřebná opatření k zajištění pořádku v průběhu sportovního podniku a vydat
a zveřejnit návštěvní řád, ve kterém podle místních podmínek stanoví zejména pravidla
pro vstup návštěvníků a osob bezprostředně vykonávajících pořadatelskou službu ve
sportovním zařízení.
(2) Pokud je bezpečnost osob nebo majetku ve sportovním zařízení ohrožena závažným
způsobem a přes veškerá opatření učiněná vlastníkem nebo provozovatelem nedojde k
obnovení pokojného stavu, jsou vlastník a provozovatel povinni dát podnět k přerušení
nebo k ukončení probíhajícího sportovního podniku a bez zbytečného odkladu požádat
o spolupráci Policii České republiky.
(3) Pokud ve sportovním zařízení dojde k závažnému ohrožení bezpečnosti osob
nebo majetku v důsledku toho, že vlastník nebo provozovatel neučinil veškerá opatření
a pokojný stav je nucena obnovit Policie České republiky, náleží Policii České republiky
náhrada vynaložených nákladů.
§ 7b
Oprávnění Ministerstva vnitra
(1) Pokud vlastník nebo provozovatel závažným způsobem poruší povinnost podle
§ 7a, může Ministerstvo vnitra na základě oznámení obecního úřadu nebo z vlastního
podnětu rozhodnout o tom, že konkrétní sportovní podnik se uskuteční bez účasti návštěvníků,
a to až na dobu 1 roku.
(2) Na základě žádosti vlastníka nebo provozovatele může Ministerstvo vnitra
rozhodnout o zkrácení doby podle odstavce 1, pokud vlastník nebo provozovatel prokáže,
že přijal odpovídající opatření k zajištění bezpečnosti osob nebo majetku ve sportovním
zařízení.
§ 7c
Kontrola
(1) Ministerstvo vnitra vykonává kontrolu nad dodržováním podmínek stanovených
v rozhodnutí vydaném podle § 7b.
(2) Obecní úřad vykonává v přenesené působnosti kontrolu nad dodržováním povinností
vlastníka nebo provozovatele podle § 7a.
§ 7d
Přestupky
(1) Fyzická, právnická nebo podnikající fyzická osoba se jako vlastník
nebo jako provozovatel dopustí přestupku tím, že
a) v rozporu s § 7a odst. 1 nevydá návštěvní řád nebo jej nezveřejní,
b) v případech uvedených v § 7a odst. 2 nedá podnět k přerušení nebo ukončení
probíhajícího sportovního podniku anebo bez zbytečného odkladu nepožádá o spolupráci
Policii České republiky, nebo
c) poruší rozhodnutí podle § 7b o tom, že konkrétní sportovní podnik se
uskuteční bez účasti návštěvníků.
(2) Sportovní organizace se dopustí přestupku tím, že nesplní povinnost zapsat
se do rejstříku anebo nesplní povinnost zapsat bez zbytečného odkladu do rejstříku
údaje a jejich změny v rozsahu stanoveném na základě § 3f odst. 2 a 3.
(3) Osoba žádající o podporu podle § 6b odst. 1 písm. b) nebo c) se dopustí
přestupku tím, že nesplní povinnost zapsat se do rejstříku anebo nesplní povinnost
zapsat bez zbytečného odkladu do rejstříku údaje a jejich změny v rozsahu stanoveném
na základě § 3f odst. 4.
(4) Konečný příjemce se dopustí přestupku tím, že v rozporu s § 6b odst. 5
neposkytne Agentuře součinnost při kontrole.
(5) Fyzické osobě lze za přestupek podle odstavce 1 písm. a) uložit pokutu
do 50 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. b) pokutu do 500 000 Kč a za přestupek
podle odstavce 1 písm. c) pokutu do 1 000 000 Kč.
(6) Právnické nebo podnikající fyzické osobě lze za přestupek podle odstavce
1 písm. a) uložit pokutu do 100 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. b) pokutu
do 1 000 000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. c) pokutu do 2 000 000 Kč.
(7) Sportovní organizaci lze za přestupek podle odstavce 2 uložit pokutu do
100 000 Kč.
(8) Osobě podle § 6b odst. 1 písm. b) a c) lze za přestupek podle odstavce
3 uložit pokutu do 100 000 Kč.
(9) Konečnému příjemci lze za přestupek podle odstavce 4 uložit pokutu do 100
000 Kč.
§ 7f
Společná ustanovení k přestupkům
(1) Přestupky podle tohoto zákona, s výjimkou přestupků uvedených v § 7d odst.
2 až 4, projednává obecní úřad obce s rozšířenou působností.
(2) Přestupky podle § 7d odst. 2 až 4 projednává Agentura.
(3) Pokuty vybírá a vymáhá orgán, který je uložil.
§ 7g
Ustanovení § 7a až 7f se nevztahují na vlastníka, pokud tento převede své povinnosti
podle tohoto zákona spojené s uspořádáním sportovního podniku na provozovatele.
Klaus v. r.
Havel v. r.
Zeman v. r.
Vybraná ustanovení novel
Čl. II zákona č. 274/2008 Sb.
Přechodné ustanovení
Vlastník sportovního zařízení je povinen vydat a zveřejnit návštěvní řád
podle § 7a odst. 1 zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona, a to nejpozději do 3 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Čl. II zákona č. 230/2016 Sb.
Přechodná ustanovení
1. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zprovozní rejstřík nejpozději
do 18 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
2. Sportovní organizace, v níž jsou sdruženy jiné sportovní organizace, je
povinna splnit povinnosti stanovené v § 3a odst. 2 a 3 zákona č. 115/2001 Sb., ve
znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, do 24 měsíců ode dne nabytí
účinnosti tohoto zákona. Ostatní sportovní organizace, které nebyly zapsány podle
věty první, jsou povinny tyto povinnosti splnit do 30 měsíců ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona. Žadatel o podporu je povinen splnit povinnosti stanovené v § 3a odst.
4 zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona,
do 24 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
3. Podporu sportu ve formě dotace ze státního rozpočtu lze poskytnout sportovní
organizaci bez ohledu na její zápis v rejstříku do uplynutí doby stanovené v bodu
2, ve které měla sportovní organizace splnit povinnosti stanovené v § 3a odst. 2
a 3 zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
4. Plán podle § 6a odst. 1 zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne
nabytí účinnosti tohoto zákona, předloží Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
vládě poprvé do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
5. Plán rozvoje sportu v kraji podle § 5 písm. d) zákona č. 115/2001 Sb.,
ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, zpracuje kraj poprvé do
18 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
6. Plán rozvoje sportu v obci podle § 6 odst. 2 zákona č. 115/2001 Sb., ve
znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, zpracuje obec poprvé do 18
měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Čl. II zákona č. 178/2019 Sb.
Přechodné ustanovení
1. Agentura se zřizuje k prvnímu dni kalendářního měsíce následujícího po
dni nabytí účinnosti tohoto zákona.
2. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vykonává do 31. prosince
2019 působnost Agentury podle § 3d odst. 1 zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném
ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
vykonává od 1. ledna 2020 do 31. prosince 2020 působnost Agentury podle § 3d odst.
1 písm. c) a d) zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona, vyjma vyhlašování výzev k podání žádosti o poskytnutí dotace, které
vykonává do 31. prosince 2019.
3. Působnost ve věcech přípravy programů na pořízení nebo technické zhodnocení
hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění
účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, vykonává Agentura ode dne svého zřízení.
4. Pro účely finančního vypořádání se státním rozpočtem podle zákona upravujícího
rozpočtová pravidla má postavení poskytovatele státní podpory sportu Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy v případech, kdy vykonávalo působnost Agentury jako
poskytovatele státní podpory sportu podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném
ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
5. Návrh první systemizace služebních míst a první systemizace pracovních
míst předloží předseda Agentury po projednání s Ministerstvem financí Ministerstvu
vnitra do 1 kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém byl
jmenován.
6. Návrh první organizační struktury Agentury předloží předseda Agentury
Ministerstvu vnitra k vyjádření do 2 kalendářních měsíců následujících po kalendářním
měsíci, ve kterém byla vládou schválena první systemizace podle bodu 5.
7. Státní zaměstnanec, který ke dni 31. prosince 2019 vykonával v Ministerstvu
školství, mládeže a tělovýchovy státní službu spočívající v zajištění činností podle
zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona,
které vykonává v souladu s bodem 2 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do
31. prosince 2019, se dnem 1. ledna 2020 převádí do Agentury. Státní zaměstnanec,
který ke dni 31. května 2020 vykonával v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy
státní službu spočívající v zajištění činností podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění
účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem
12 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do 31. května 2020, se dnem 1. června
2020 převádí do Agentury. Státní zaměstnanec, který ke dni 31. prosince 2020 vykonával
v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy státní službu spočívající v zajištění
činností podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem 2 Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy do 31. prosince 2020, se dnem 1. ledna 2021 převádí do Agentury. Státní
zaměstnanec, který ke dni přechodu působnosti uvedené v bodu 4 na Agenturu vykonával
v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy státní službu spočívající v zajištění
činností podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem 4 Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy, se ode dne přechodu působnosti uvedené v bodu 4 na Agenturu převádí
do Agentury.
8. Výběrové řízení na obsazení volného služebního místa v Agentuře lze konat
po schválení první systemizace služebních míst podle bodu 5 vládou, nebude-li volné
služební místo obsazeno postupem podle bodu 7. V tomto výběrovém řízení vybere předseda
Agentury 1 žadatele ze 3 nejvhodnějších žadatelů nebo z dalších žadatelů, kteří ve
výběrovém řízení uspěli podle § 28 odst. 2 a 3 zákona o státní službě.
9. Výkon práv a povinností vyplývajících z pracovněprávních vztahů přechází
na Agenturu
a) dnem 1. ledna 2020, jde-li o zaměstnance České republiky zařazené
v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kteří zajišťovali činnosti podle
zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona,
které vykonává v souladu s bodem 2 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do
31. prosince 2019,
b) dnem 1. června 2020, jde-li o zaměstnance České republiky zařazené
v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kteří zajišťovali činnosti podle
zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona,
které vykonává v souladu s bodem 12 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
do 31. května 2020,
c) dnem 1. ledna 2021, jde-li o zaměstnance České republiky zařazené
v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kteří zajišťovali činnosti podle
zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona,
které vykonává v souladu s bodem 2 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do
31. prosince 2020,
d) dnem přechodu působnosti uvedené v bodu 4 na Agenturu, jde-li o zaměstnance
České republiky zařazené v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kteří zajišťovali
činnosti podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem 4 Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy.
10. Příslušnost k hospodaření s movitým majetkem státu, ke kterému má
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy příslušnost hospodařit, přechází na
Agenturu
a) dnem 1. ledna 2020, jde-li o majetek užívaný k zajišťování činností
Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění
účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem
2 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do 31. prosince 2019,
b) dnem 1. června 2020, jde-li o majetek užívaný k zajišťování činností
Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění
účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem
12 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do 31. května 2020,
c) dnem 1. ledna 2021, jde-li o majetek užívaný k zajišťování činností
Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy podle zákona č. 115/2001 Sb., ve znění
účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, které vykonává v souladu s bodem
2 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy do 31. prosince 2020,
d) dnem přechodu působnosti uvedené v bodu 4 na Agenturu, jde-li o majetek
užívaný k zajišťování činností Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy podle
zákona č. 115/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona,
které vykonává v souladu s bodem 4 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
11. Funkci zřizovatele příspěvkové organizace zřízené podle dosavadních předpisů
za účelem plnění závazků plynoucích z Mezinárodní úmluvy proti dopingu ve sportu
vykonává ode dne 1. ledna 2020 Agentura.
12. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vede do 31. května 2020
rejstřík, k němuž je Agentura oprávněna přistupovat podle bodu 3. Od 1. června 2020
vede rejstřík Agentura.
13. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy předá k příslušnému dni
přechodu působnosti podle bodů 2, 4 a 12 Agentuře dokumenty nezbytné k výkonu této
působnosti.
Čl.II zákona č. 49/2023 Sb.
Přechodná ustanovení
1. Dosavadnímu předsedovi Agentury a dosavadním místopředsedům Agentury zaniká
funkce ke dni, kdy je jmenován předseda Agentury, místopředseda Agentury a člen rady
podle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, ve znění účinném po nabytí účinnosti
tohoto zákona.
2. Do doby jmenování předsedy Agentury, místopředsedy Agentury a člena rady
podle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, ve znění účinném po nabytí účinnosti
tohoto zákona, vykonává dosavadní předseda Agentury působnost předsedy Agentury a
rady podle zákona č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu, ve znění účinném po nabytí účinnosti
tohoto zákona.
3. Předseda Agentury, místopředseda Agentury a člen rady budou jmenováni
do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
4. Členové dozorčí komise budou jmenováni do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti
tohoto zákona.
2) Zákon č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku
nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění).
3) § 2 odst. 2 obchodního zákoníku.
4) Mezinárodní úmluva proti dopingu ve sportu vyhlášená sdělením Ministerstva
zahraničních věcí pod č. 58/2007 Sb. m. s.
5) Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých
zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
6) Například § 228 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 27 zákona
č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů.
7) § 201 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
8) Zákon č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem
funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a poslanců
Evropského parlamentu, ve znění pozdějších předpisů.
9) § 4 odst. 4, § 8, 8b, 9, 10, 12, 13, 20, § 23 až 27, § 30, 31, 39, 44, 44a,
§ 45 až 51 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých
souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.