244/2018 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 23. října 2018,
kterou se mění vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání,
ve znění vyhlášky č. 243/2017 Sb., a vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů
Změna: 421/2023 Sb.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 19, § 20 odst. 4,
§ 60g odst. 4 a § 64 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním,
vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 383/2005 Sb.,
zákona č. 49/2009 Sb., zákona č. 472/2011 Sb., zákona č. 82/2015 Sb. a zákona č.
178/2016 Sb.:
ČÁST DRUHÁ
Změna vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků
nadaných
Čl.III
Příloha č. 1 k vyhlášce č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními
vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění vyhlášky č. 270/2017 Sb. a vyhlášky
č. 416/2017 Sb., se mění takto:
1. V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření druhého stupně v bodě
7 "Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání" u podbodu II.
7 A. "Přijímání ke vzdělávání" třetí sloupec včetně poznámky pod čarou č. 11 zní:
"Pravidla pro uzpůsobení podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a
příslušný vzor doporučení školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním
předpisem11). Ředitel jiné školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče
s potřebou podpůrných opatření druhého stupně, respektuje funkční důsledky speciálních
vzdělávacích potřeb uchazeče, jeho onemocnění nebo zdravotního postižení, které mohou
ovlivnit průběh přijímacího řízení. Škola postupuje na základě doporučení školského
poradenského zařízení.
11) Vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání,
ve znění pozdějších předpisů.".
2. V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření třetího stupně v bodě
8 "Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání" u podbodu III.
8 A. "Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání" třetí sloupec zní: "Pravidla pro uzpůsobení
podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení
školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Ředitel jiné
školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou podpůrných opatření
třetího stupně, respektuje funkční důsledky speciálních vzdělávacích potřeb uchazeče,
jeho onemocnění nebo zdravotního postižení, které mohou ovlivnit průběh přijímacího
řízení. Pokud je to potřebné, umožní ředitel školy přítomnost podporující osoby,
použití dalších komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob nebo využití
prostředků alternativní nebo augmentativní komunikace. Škola postupuje na základě
doporučení školského poradenského zařízení.".
3. V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření čtvrtého stupně v bodě
8 "Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání" u podbodu IV.
8 A. "Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání" třetí sloupec zní: "Pravidla pro uzpůsobení
podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení
školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Ředitel jiné
školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou podpůrných opatření
čtvrtého stupně, respektuje funkční důsledky speciálních vzdělávacích potřeb uchazeče,
jeho onemocnění nebo zdravotního postižení, které mohou ovlivnit průběh přijímacího
řízení. Pokud je to potřebné, umožní ředitel školy přítomnost podporující osoby,
použití dalších komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob nebo využití
prostředků alternativní nebo augmentativní komunikace. Škola postupuje na základě
doporučení školského poradenského zařízení.".
4. V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření pátého stupně v bodě
8 "Úpravy podmínek přijímání a ukončování vzdělávání" u podbodu V. 8 A. "Úpravy podmínek
přijímání ke vzdělávání" třetí sloupec zní: "Pravidla pro uzpůsobení podmínek pro
přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení školského poradenského
zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Přijímání uchazečů ke vzdělávání
v jiné škole se řídí ustanovením školského zákona a dále jsou při přijímání uchazečů
respektovány funkční důsledky onemocnění nebo postižení uchazeče, které byly respektovány
již v průběhu jeho dosavadního vzdělávání a které mohou ovlivnit průběh přijímacího
řízení. Ředitel školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou
podpůrných opatření pátého stupně obdobně jako ve čtvrtém stupni.".
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy:
Ing. Plaga, Ph.D., v. r.