Didaktická metoda
- Článek
Děti si rády hrají a milují, když nemusí sedět jen v lavici či u nástroje. Ráda jim tento luxus dopřávám. Hravě se tak naučí hudební teorii, aniž by měly pocit, že se něco učí. Zároveň si změnou aktivity odpočinou.
- Článek
Kreativita je klíčová dovednost 21. století. Lidé ji potřebují v osobním životě i při práci. Pomáhá řešit složité společenské, sociální a environmentální výzvy. Stává se tématem, jehož důležitost se vyzdvihuje samozřejmě i ve školách. Právě učitele by proto mohl zaujmout nový mezinárodní projekt šesti evropských zemí. Ten pod vedením českého týmu vytvořil novou, inovativní metodu, která mění dosavadní postupy při řešení problémů, vzdělávání a týmové práce. Takzvanou kinetickou metodu, založenou především na kreativitě. Autoři při vývoji spolupracovali se stovkou uživatelů. Jedním z nich byla i lektorka a manažerka Aneta Bednářová, ředitelka a zakladatelka neziskové organizace Genesis. A s ní jsme si o kinetické metodě povídali.
- Článek
Robert Čapek (známý také jako Líný učitel) poslal na trh další knihu, ve které se věnuje moderní didaktice a práci učitele? Proč „Uč jako umělec“ stojí za přečtení?
- Článek
V dnešním článku se budu věnovat první důležité etapě vzdělávacího působení na děti, kterou je stanovování cílů. Může to někomu připadat známé, běžné, často takzvaně profláknuté, ale věřte tomu,...
- Článek
Přístupů ke vzdělávání je mnoho, ale ještě více je žáků a studentů. Každý z nich se učí jinak a každému z nich vyhovuje jiný přístup. Tento článek je pojatý jako stručný úvod do jednoho z možných přístupů, do přístupu kognitivního, jenž je využíván ve světě, ale i v České republice.