Integrace

  • Článek
Článek je zaměřen na reflexi zvládnuté integrace cizinců v uplynulém školním roce z pohledu vedení školy. Nově příchozí žáci tvořili kolem 10 % všech žáků naší školy. Stejně jako pro mnoho jiných škol bylo i pro nás jejich plynulé zapojení do výuky těžkým oříškem. Každá pomoc byla vítána. Nastavení systému vzdělávání se mohlo v jednotlivých školách lišit, důležité však bylo, aby poskytlo migrujícím azylantům vhodné zázemí.
Vydáno: 23. 08. 2022
  • Článek
V následujícím textu bych rád čtenářům nabídl alespoň krátký vhled do problematiky zavádění inkluzivního vzdělávání. Asi by bylo možné vystačit pouze s mimoprávními argumenty – přičemž tímto nenarážím ani tak na iracionální a paušální odmítnutí inkluzivního vzdělávání, ale spíš na morální hodnoty založené na úctě k jednotlivci a jeho důstojnosti vyplývající z tradic evropského náboženství1) a filozofie2). Tento článek je však zaměřen na právní argumenty. I když bez obecného zakotvení důstojnosti jednotlivce (zakotvené již na úrovni ústavního práva) se ani tak neobejdu.