Metodický materiál

Projektové metodiky slouží jako návody, jak využít aplikace generativní umělé inteligence pro zlepšení života ve škole.
Vydáno: 14. 11. 2024
Hodnota PHmax představuje maximální týdenní počet hodin vyučování v rozsahu podle rámcového vzdělávacího programu financovaný ze státního rozpočtu. Hodnota PHAmax představuje maximální týdenní počet hodin přímé pedagogické činnosti asistenta pedagoga financovaný ze státního rozpočtu ve školách a třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, speciálních, ve třídách přípravného stupně základní školy speciální. Hodnoty PHmax a PHAmax se stanoví odděleně a případné „přebytky“ PHmax nelze využít na asistenty pedagoga a naopak.
Vydáno: 17. 09. 2024
Od 1. ledna 2024 došlo v souvislosti s novelou § 123 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ke změnám pravidel při stanovení úplaty v mateřských školách, školních družinách a školních klubech zřizovaných státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí. 
Vydáno: 21. 06. 2024
MŠMT předkládá příručku a metodické doporučení pro pedagogické pracovníky - Týrané, zanedbávané a zneužívané dítě ve škole - doporučené postupy pro pracovníky škol. 
Vydáno: 23. 04. 2024
Příručka, která provede každé zařízení školního stravování přípravou a praktickým provedením dietního stravování, dotkne se nejdůležitějších témat a pomůže s praktickými aspekty přípravy dietní stravy. 
Vydáno: 12. 03. 2024
  • Článek
Vzdělávání Paměti národa pravidelně rozšiřuje své aktivity a materiály a už třetím rokem pedagogům na svém webu nabízí metodické sešity – tematicky zaměřené výukové materiály, které čerpají z vyprávění pamětnic a pamětníků, a to zejména z těch, která zdokumentovali žáci a studenti v rámci projektu Příběhy našich sousedů.
Vydáno: 24. 10. 2023
Metodický materiál
Vydáno: 19. 06. 2023
Cílem metodiky je poskytnout mateřským školám jednoduchý přehled komunikačních nástrojů a jejich využití při komunikaci se zákonnými zástupci. 
Vydáno: 20. 04. 2023
Školy budou zadávat do svých evidenčních programů informace o všech zkouškách konaných dle § 113 písm. c) školského zákona včetně jejich (ne)úspěšného výsledku.
Vydáno: 11. 04. 2023
Snídaňové kluby mají mnoho podob, charakterizují je společná východiska a znaky. Jejich hlavním cílem je snaha o řešení hladu u školních dětí - ať už se u nich objevují z jakéhokoliv důvodu. 
Vydáno: 18. 10. 2022
o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konflikterm na území Ukrajiny vyvolanými invazí vojsk Ruské federace, ze dne 21. 3.  2022
Vydáno: 04. 04. 2022
Nařízení karantény, Nařízení izolace, Ukončení izolace, Potvrzený případ onemocnění covid-19, Epidemiologicky významný kontakt,
Vydáno: 14. 01. 2022
S technologickými inovacemi ve školství se čím dál častěji objevují otázky, jakých forem může v digitálním věku nabývat učební pomůcka. Proto MŠMT vydalo výklad pojmu „digitální učební pomůcka“, a to z pohledu § 160 školského zákona, tedy jaký hardware či software je možné hradit ze státního rozpočtu.
Vydáno: 08. 11. 2021
Hlavním cílem této metodicko-výkladové příručky je poskytnout přehledný návod pro administrativně správnou a odborně fundovanou realizaci konkurzních řízení. Naleznete zde i odpovědi na četnější otázky týkající se organizace konkurzních řízení...
Vydáno: 01. 10. 2021
Projekt Podpora práce učitelů (PPUČ) Národního pedagogického institutu ČR (NPI ČR) za podpory ESF a MŠMT vydal pro učitele předškolního a základního vzdělávání tři publikace s konkrétními náměty do výuky, s kterými mohou u dětí a žáků rozvíjet čtenářskou, matematickou nebo digitální gramotnost.  
Vydáno: 17. 06. 2021
Národní kabinet Českého jazyka a literatury připravil pro základní a střední školy metodickou příručku Možnosti integrace ve výuce českého jazyka. Metodická příručka poukazuje na cíle výuky českého jazyka, kterými jsou...
Vydáno: 09. 02. 2021
Cloudové technologie jako fenomén současného využívání technologií mají velký potenciál k tomu, aby pronikaly i do běžné výuky ne pouze v informaticky zaměřených předmětech.   
Vydáno: 09. 02. 2021
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává metodický pokyn k realizaci pedagogické intervence ve školách, školních družinách a školních klubech.
Vydáno: 16. 01. 2021
Pro snadnější orientaci v odměňování pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců škol a jejich zařazování do platových tříd podle katalogu prací připravuje MŠMT aktualizaci příslušného Metodického výkladu.
Vydáno: 11. 08. 2019
Průvodce a metodický návod navazuje na materiály, které byly připraveny a vydány MŠMT v letech 2009 a 2012, a to jako doplněk argumentačního průvodce „Školy zřizované svazky obcí – nové možnosti a možnost volby“. Průvodce představuje tzv. „svazkové školství“, tedy školy a školská zařízení zřizovaná dobrovolnými svazky obcí, upozorňuje na pozitiva, ale i případná rizika tohoto modelu spolupráce obcí z pohledu ekonomického, pedagogického i právního. Materiál představuje nezbytnou část metodické podpory určené pro ty, kdo uvažují o založení dobrovolného svazku obcí a zřízení svazkové školy.
Vydáno: 28. 06. 2016