Motivační mapy

  • Článek
Náš motivační seriál zahájíme lidmi, kteří jsou zaměření na VZTAHY. Podíváme se společně, co dělat, pokud máte ve škole PŘÍTELE, OBRÁNCE nebo HVĚZDU, jak využít jejich potenciál a podpořit jejich motivaci. Společným jmenovatelem pro ně je stabilita, kterou obecně žáci i rodiče oceňují. Kdo by chtěl, aby se mu neustále střídali učitelé potřebující spoustu volnosti a plující ze školy na školu? To se s kolegy orientovanými na vztahy určitě nestane. Pokud je správně motivujeme, mohou být skutečným jádrem a pevným bodem naší školy.
  • Článek
Motivovaný pracovník je aktivní, dobře naložený, pracovitý, spokojený a celkově pro školu přínosný tvor. Když o svou motivovanost přijde, začne naopak působit problémy, spokojenost je pryč, místo ní nastupuje kritika, výkon klesá, komunikace vázne a nepříjemnosti se kupí. Někdy sledujeme změnu u našeho zaměstnance a říkáme si: „jak je to možné, vždyť jsme se tak snažili, platově roste, školení nabízíme, notebook dostal, škole se daří, tak proč on je najednou takový divný?“ Možná je to tím, že zaměstnance motivujeme tak, jak si myslíme, že by si oni přáli být motivováni. Problémem ale je, že nelze najít univerzální motivační strategii, protože každý z nás je jiný. Každý z nás má totiž v sobě jedinečnou kombinaci devíti motivačních typů a jejich nasycenost pak právě ovlivňuje, zda budeme spokojeným a motivovaným pracovníkem nebo nemotivovaným potížistou.