Orální historie
- Článek
Prší. Zase. Pršelo už celou noc. To budou zase ve zprávách říkat, kolik se rozvodnilo potoků a řek. No nic, jdu si dát tu vánočku. Mařenka ji tedy dělávala lepší, nešetřila na másle. Alespoň si ji namažu marmeládou, už je trochu tvrdá. Snad mi Jirka s Jonášem odpoledne přinesou třeba koláč nebo štrúdl.
- Článek
Česká školní inspekce doporučuje školám Post Bellum/Paměť národa jako jednu z organizací, kterou lze využívat při výuce moderních dějin. Co vše od nás vaše škola může získat k výuce moderních dějin?
- Článek
Projekty Paměti národa vedené organizací Post Bellum jsou známé tím, že hovoří o historii a edukují o ní cestou, která je neotřelá, vzbuzuje emoce, propojují generace i samotné účastníky a mohou být docela dobrodružné, ostatně jako historie sama. Je tomu tak i v případě projektu Vyprávěj příběhy, který jsem měla možnost vést na přelomu let 2021/2022 v Královehradeckém kraji. Tento projekt je vytvořen pro žáky prvního stupně a učitelé ho realizují v rámci výuky.
- Článek
„Všechno jde, když se chce, za ruce se vezmeme a na troskách ghetta budeme se smát…“ Pokud si objednáte kinopříběh Za ruce se vezmeme z dílny organizace Post Bellum, právě toto budou jedna z prvních slov, která uslyšíte. Jedná se o krátký úryvek z tzv. terezínské hymny, který v úvodní videoukázce zpívá pamětnice Michal Efrat. Téma dvou vyučovacích hodin je tak jasně stanoveno – zkušený lektor vás provede tématem holokaustu.