Parlament

V pátek 14. 4. 2023 se konala v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky konference k tématu uměleckého vzdělávání pod osobní záštitou pana poslance Marka Výborného, s názvem „Umělecké vzdělávání – rodinné stříbro české vzdělávací soustavy v kontextu ...
Vydáno: 22. 5. 202312 minut čtení
Velkým benefitem žákovského parlamentu je, že si všímá věcí, které se ve škole dějí, a svou činností je ovlivňuje. Hledá řešení v různých krizových situacích. Jednou takovou byla i dlouhodobá uzavírka škol v době covidu. Děti ze Základní školy profesora ...
Vydáno: 12. 12. 20223 minuty čtení
Žákovský parlament je vytvořený, role v něm jsou rozdělené, spolupráce s třídními učiteli navázaná, projekty rozjeté. Všechno je, jak má být, ale přitom děti přestávají chodit na zasedání a nezajímají se o potřeby svých spolužáků. Jejich motivace klesá. ...
Vydáno: 30. 5. 20223 minuty čtení
Žákovský parlament je vytvořený, role v něm jsou rozdělené, spolupráce s třídními učiteli navázaná, projekty rozjeté. Všechno je, jak má být, ale přitom děti přestávají chodit na zasedání a nezajímají se o potřeby svých spolužáků. Jejich motivace klesá. ...
Vydáno: 23. 5. 2022
Žákovský parlament je vytvořený, role v něm jsou rozdělené, spolupráce s třídními učiteli navázaná, projekty rozjeté. Všechno je, jak má být, ale přitom děti přestávají chodit na zasedání a nezajímají se o potřeby svých spolužáků. Jejich motivace klesá. ...
Vydáno: 18. 4. 2022
Na půdě Senátu PČR v rámci akce „Co dělají školy pro demokracii?“ už deset let představujeme projekty žákovských parlamentů, které děti samostatně zrealizovaly a které jsou zajímavé i pro ostatní školy. Součástí programu je vyhlášení nejinspirativnějšího ...
Vydáno: 21. 2. 2022
Žákovský parlament potřebuje mít za sebou viditelné výsledky. Měl by se snažit měnit školu a klima v ní k lepšímu. K tomu, aby projekty proběhly zdárně, je dobré si v rámci parlamentu rozdělit role a funkce.
Vydáno: 13. 12. 2021
Žádný tým včetně žákovského parlamentu nemůže úspěšně pracovat, pokud se ve skupině nedomluví na jednoduchých, ale zároveň všemi přijímaných, pravidlech komunikace. Naformulování pravidel je možné provést buď při běžném zasedání parlamentu, nebo na ...
Vydáno: 22. 11. 2021
Badatelsky orientované vyučování a formativní hodnocení jsou dva fenomény posledních let, o kterých se velmi často hovoří. Zájem o tyto přístupy je patrný nejen u vedení škol, které se snaží následovat současné trendy, ale i mezi učiteli, kteří chtějí ...
Vydáno: 21. 1. 20206 minut čtení
Každoročně se zástupci 10 žákovských parlamentů z celé ČR scházejí na půdě Senátu, aby veřejnosti představili své nejúspěšnější projekty. Letošnímu, 9. ročníku akce „Co dělají školy pro demokracii?“ předcházelo online hlasování veřejnosti, do kterého se ...
Vydáno: 20. 1. 2020
Působení žákovského parlamentu na Základní škole Znojmo, Mládeže 3, má dlouholetou tradici. Po celou dobu od svého vzniku se snaží pozitivně ovlivňovat chod školy a propojovat vzájemnou vazbu mezi vedením školy, žáky a učiteli. V letošním roce pracuje v ...
Vydáno: 23. 9. 2019

Poznámka k dokumentu