Pedagogická intervence

  • Článek
Chtěl bych poprosit o zodpovězení následující otázky: Naše paní učitelka má přidělený úvazek 17 hodin a k tomu realizovala pedagogickou intervenci v rámci doporučení PPP, na základě financování prostřednictvím výkazu R44 s tím, že byla hodnocena formou osobního příplatku. Nyní po novele zákona o ped. pracovnících dochází i ke změně financování ped. intervence jako podpůrného opatření. Chtěli bychom, aby realizovala i nadále jednu nebo dvě hodiny pedagogické intervence (máme vytipované 4 žáky se školním neúspěchem). Dle lektorky na webináři je jedinou možností, jak ji finančně ohodnotit, přidělit ji tuto hodinu do úvazku – tzn. že by neměla úvazek 17 hodin = 0,7727, ale úvazek 18 hodin = 0,8181, a nebo při 2 hodinách intervence úvazek 19 hodin = 0, 8636? Nám by více vyhovovalo ji finančně ohodnotit formou odměny (např. pravidelně po 3 měsících – ke čtvrtletí na základě vedené zvláštní třídnice podle počtu odučených hodin a podle hodinové sazby uvedené ve vnitřním platovém předpisu). Lze to takto realizovat nebo jen tak, jak popisuje paní lektorka?
Vydáno: 19. 10. 2021
Prosím o ujasnění úvazku asistenta pedagoga v běžné třídě. Doporučení z poradny zní na 25,5 hodiny (23 PPČ a 2,5 NPČ). Ráda bych ale dala paní asistentce úvazek celkem 30 hodin, aby ve zbylých 4,5 hodinách vedla pedagogické intervence některých žáků. Může to takto být s tím, že financování těch 25,5 by bylo z prostředků na asistenty pedagoga, zbytek si hradí z prostředků na platy škola? Nebo lze financovat z Národního programu doučování, který se teď rozbíhá?
Vydáno: 23. 09. 2021
Prosím o zodpovězení následující otázky: Naše paní učitelka má přidělený úvazek 17 hodin a k tomu realizovala pedagogickou intervenci v rámci doporučení PPP, na základě financování prostřednictvím výkazu R44 s tím, že byla hodnocena formou osobního příplatku. Nyní po novele zákona o ped. pracovnících dochází i ke změně financování ped. intervence jako podpůrného opatření. Chtěli bychom, aby realizovala i nadále jednu nebo dvě hodiny pedagogické intervence( máme vytypované 4 žáky se školním neúspěchem), dle lektorky na webináři je jediná možnost jak ji finančně ohodnotit - přidělit ji tuto hodinu do úvazku-tzn.že by neměla úvazek 17 hodin=0,7727, ale úvazek 18 hodin=0,8181 a nebo při 2hodinách intervence úvazek 19 hodin=0, 8636?  Nám by více vyhovovalo ji finančně ohodnodnotit formou odměny - (např. pravidelně po 3 měsících-ke čvrtletí na základě vedené zvláštní třídnice podle počtu odučených hodin a podle hodinové sazby uvedené ve vnitřním platovém předpisu! Lze to takto realizovat nebo jen tak, jak popisuje paní lektorka?
Vydáno: 30. 04. 2021
  • Článek
Cílem článku je popsat, jak se poskytování pedagogické intervence (jako podpůrného opatření prvního stupně) projeví př.i vyplnění výkazu P1c-01 veřejnými základními a střední školami ve školním roce 2021/2022
Právní předpisy, metodika, informace nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů materiál MŠMT Metodický pokyn k zajišťování podpůrného opatření pedagogická intervence, Praha 14. 1. 2021
Vydáno: 22. 03. 2021
Chtěla bych Vás požádat o radu, z čeho mám od 1. 1. 2021 hradit pedagogickou intervenci? Nyní již není možné ji vykázat v rámci výkazu R44.
Vydáno: 10. 02. 2021
Cílem textu je shrnout obsah novely vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů, a novely vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, který souvisí s poskytováním podpůrných opatření.
Vydáno: 02. 02. 2021