Plat
- Článek
Dne 1. 8. 2024 nabyl účinnosti zákon č. 230/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony. Jednou ze změn, které tento zákon přinesl, je zrušení tzv. zaručené mzdy a její nahrazení zaručeným platem.
- Článek
Dne 1. 8. 2024 nabyl účinností zákon č. 230/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony. Jednou ze změn, které tento zákon přinesl, je zrušení tzv. zaručené mzdy a její nahrazení zaručeným platem.
- Článek
Osobní příplatek je složkou platu, která obecně ve školství není na rozdíl od odměn významně využívána. V tomto článku popíšu, za jakých podmínek může být osobní příplatek přiznán, odebrán a jaká je jeho maximální výše.
Jsme základní škola a máme projekt Imlementace reformy - Národní plán obnovy. V rámci projektu zaměstnáváme kariérového poradce, který není pedagogickým pracovníkem. Do které platové tabulky a platové třídy ho máme zařadit?
Doplnění otázky: kariérový poradce prostřednictvím kariérových technik, metod a postupů poskytuje poradenské služby, jejichž cílem je pomáhat a podporovat jednotlivce nebo skupiny osob v jakémkoliv věku při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy, volby zaměstnání a rozvoji kariéry v kterékoliv fázi jejich života.
- Článek
Platový tarif zpravidla tvoří největší část platu zaměstnance. Rozhodujícím pro jeho správné určení je správné zařazení zaměstnance do platové třídy. V tomto článku popíšu, jak postupovat při zařazení zaměstnance do platové třídy.
Je možné zpracovat a odeslat z účtu naší organizace na účty zaměstnanců výplatu za prosinec již v pátek 29. 12. 2023? Mohu poslat i platby na OSSZ a zdravotní pojišťovny? Termín výplaty máme do 12. následujícího měsíce. Vedou mě k tomu vážné důvody. Je něco, s čím by mohl být problém?
- Článek
Potkaly se nejen jednou – a ne u Kolína, advokátka s ředitelkou a povídaly si o všem možném. A také o právních věcech ve školství. A díky spojení školské praxe a právní teorie vznikla tato série rozhovorů, se kterými se setkáváte po celý školní rok 2023/2024. Zamýšlíme se nad personálními záležitostmi ředitele školy a vymýšlíme, jak nastavit personální činnosti co nejlépe. Minule jsme si povídaly o odborné kvalifikaci pedagogických pracovníků a dnes se podíváme na to, jak je to s jejich odměňováním.
Lze zařadit ekonomku základní školy do 11. platové třídy na základě následujících činností, které prokazatelně vykonává:
- zajišťování systému financování organizace prostřednictvím více zdrojů financování,
- zpracování analýz efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládání návrhů opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření?
Zaměstnankyně má střední vzdělání s maturitní zkouškou, práci vykonává svědomitě a kvalitně již řadu let, proto je zařazena momentálně v 10. platové třídě, pro kterou nesplňuje vzdělání.
Mají asistentky neb vychovatelky v ŠD nárok na přípatek za suplované hodiny stejně jako učitelé, pokud je potřebuji jako záskok na první či druhý stupeň? Jedna je bývalá učitelka pracující jako asistentka pedagoga, druhá má bakalářský titul z pedagogické fakulty.
Do jaké platové třídy má být zařazen koordinátor ŠVP na střední škole?
Prosím o odpověď na následující otázku.
1. 3. 2023 k nám na základní školu nastoupila zaměstnankyně na pozici učitelky v mateřské škole. Platová třída 9, stupeň 4. Má tato vzdělání:
- střední vzdělání - obor sociální péče - sociálněsprávní činnost - studium ukončené maturitou
- vyšší odborné vzdělání - obor letecká doprava v ČR - studium ukončené absolutoriem
- dvouleté střední vzdělání - obor předškolní a mimoškolní pedagogika - studium ukončené maturitou
Splňuje dosaženou praxi vyššího odborného vzdělání, i když ho dosáhla v jiném oboru, tzn. v letecké dopravě? Děkuji za odpověď.
Jsme základní škola (příspěvková organizace - zřizovatel město) a dobu školních prázdnin jsou naplánovány rozsáhlejší stavební úpravy přímo v kuchyni školní jídelny. Jelikož se jedná o plánovanou překážku, je zaměstnavatel povinen přidělit zaměstnancům náhradní práci. Jak postupovat, když zaměstnanec tuto práci odmítne?
Faktory, které mají vliv na zařazení do platové třídy.
Na zařazení do platové třídy mají vliv dva faktory: 1) nejnáročnější druh vykonávané nebo řízené práce; 2) vzdělání zaměstnance.
Zaměstnavatel posoudí náročnost druhu práce, a tím i platovou třídu, podle nařízení vlády č. 222/2010 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Pokud není určitá práce v tomto nařízení uvedena, zařadí se zaměstnanec do platové třídy, která je srovnatelná s vykonávanou prací.
Jedná se o žádost dle zák. č. 106/1999 Sb., kdy se žadatel dožaduje poskytnutí přehledu mimořádných odměn, které za rok 2021 obdrželi všichni zaměstnanci základní školy v jednotlivých měsících příslušného roku (anonymizované označení jednotlivých zaměstnanců, výše mimořádné odměny v Kč v konkrétním měsíci a ke konkrétnímu zaměstnanci), lze takové informace poskytnout?
- Článek
Správné zařazení vychovatele školní družiny do platové třídy je problém, se kterým se potýká většina škol. V tomto článku vysvětlím, co je pro správné zařazení do platové třídy rozhodné a jak by měl zaměstnavatel při zařazení do platové třídy postupovat.
- Článek
Téma platů pedagogických pracovníků se v různě silných vlnách prohání českými médii a sociálními sítěmi. A to zpravidla ve chvílích, kdy zintenzivní boj o každé procento navýšení v platových tabulkách či se objeví nová data popisující aktuální stav. Všechny související diskuse spojují silné emoce, ačkoliv mnohdy stojí jen na spekulacích, co a jak bude, či statistikách, o jejichž zdrojových datech víme pramálo.
- Článek
Příplatek za vedení zpravidla náleží vedoucím zaměstnancům. Jde o zaměstnance vykonávající práci na určitém stupni řízení, kteří jsou oprávnění stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat jejich práci a dávat jim k tomu účelu závazné pokyny. V některých případech však nárok na příplatek za vedení vzniká i řadovým zaměstnancům.
- Článek
Dle Katalogu prací se do 10. platové třídy zařazují učitelé, kteří mají v náplni práce „tvorbu a koordinaci školního vzdělávacího programu mateřské školy nebo tvorbu vzdělávacích programů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a individuálních vzdělávacích programů”. Je nějakým nařízením blíže specifikováno, co znamená „tvorba vzdělávacích programů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a individuálních vzdělávacích programů”? Běžně se do této skupiny řadí tvorba IVP. Můžeme tedy do této kategorie zařadit také tvorbu plánů pedagogické podpory? Je blíže specifikováno, zda tyto programy musí být v písemné podobě? Lze do 10. platové třídy zařadit pedagoga, který tvoří program pro děti se SVP a individuální vzdělávací program – myšleno činnost, nikoli písemný plán (například
v rámci skupin pro jazykovou přípravu, individuálních chvilek během dne atp.)?
Ministerstvo práce a sociálních věcí připravilo ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy novelu nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, vyčleňující zvláštní příplatek za výkon prací třídního učitele do samostatné skupiny zvláštních příplatků. Spolu s vyčleněním dochází ke zvýšení příplatku za výkon prací třídního učitele. Vláda tuto novelu schválila na svém zasedání dne 16. 8. 2021.