Poruchy učení
- Článek
Co si představit pod pojmem vývojová dysfázie a jak ji včas odhalit? V následujícím textu se dočtete o symptomech, jako je opožděný vývoj řeči, patlavost (dyslalie) nebo narušená paměťová funkce. Dozvíte se také, jaké jsou možné příčiny této poruchy a jak správně postupovat při její nápravě.
- Článek
Honza (Jan Beneš – vychovatel ve školní družině, ZŠ Pernerova, Praha 8) se objevil jednoho letního dne v DYS-centru Praha na konzultaci. Sdělil mi, že má specifické poruchy učení, že mu učení nikdy moc nešlo, ale že se rozhodl učit se anglicky, a tak by se rád zeptal, jestli je možné mu vůbec nějak pomoci, i když už je dospělý. Obdivovala jsem jeho odvahu pustit se do takto náročné nové věci, obzvláště poté, co mi odvyprávěl svůj životní příběh.
- Článek
Řešení problémů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách bývá v posledních letech velmi diskutovanou a zároveň i poněkud palčivou záležitostí. Zkušenosti s realizací inkluzivního vzdělávání (kromě jiného) ukazují, že školám, resp. pedagogickým pracovníkům chybí určité specifické kompetence nutné pro cílenou a profesionální podporu dětí s problémy v učení a chování. Pokud by tyto specifické kompetence neabsentovaly, dá se předpokládat pozitivní dopad jak na zvýšení kvality života těchto dětí a jejich rodin, tak i na celkové klima školních tříd a škol jako takových.