Předškolní věk

  • Článek
Poslední povinný rok předškolního vzdělávání by měl být pozvolným přechodem mezi mateřskou školou a školou základní, především tím, že dítě nadchne pro učení, poznávání, zkoumání a experimentování. Podpoří jeho samostatnost a odpovědnost a vybaví je dovednostmi, které mu pomohou zažít v počátcích školní docházky úspěch a pozitivní přijetí od učitelů i ostatních dětí.
Vydáno: 21. 05. 2024
  • Článek
Podpora rozvoje správného vidění u dítěte v předškolním věku je velmi důležitá, protože mnoho nedostatků, které by měly závažný dopad na vzdělávání po zahájení povinné školní docházky, je možné napravit a dopad zrakového znevýhodnění na vzdělávání tak minimalizovat. U dětí se zrakovým postižením vyššího stupně je nutné cíleně rozvíjet specifické dovednosti, jejichž rozvoj umožní další vzdělávání.
Vydáno: 13. 06. 2023
  • Článek
Poruchy pozornosti s hyperaktivitou (z anglického attention deficit hyperaktivity disorder – ADHD) spadají do kategorie specifických vývojových poruch, což znamená, že začínají v raném dětství (již při, resp. před narozením). U většiny lidí s ADHD dochází k postupnému zmírňování projevů poruchy a kompenzaci oslabených funkcí. Jedná se o biologicky podmíněnou poruchu, jejíž příčiny mají neuropsychologický základ. Mozek dítěte s ADHD dozrává nerovnoměrně a nekoordinovaně, na jednu stranu dítě může mít znalosti, který vysoce přesahují jeho vrstevníky, na druhé straně jsou jeho emocionální reakce výrazně neadekvátní jeho věku.
Vydáno: 13. 12. 2022