Přijímání ke vzdělávání
- Článek
Cílem článku je porovnat jednotlivá kola přijímacího řízení do oborů středního vzdělání bez talentové zkoušky pomocí deseti základních „indikátorů“, a tím usnadnit organizaci a realizaci přijímacího řízení v jednotlivých kolech.1)
- Článek
Žačka 9. třídy dělala talentové zkoušky na dvě grafické školy a ani na jednu se bohužel nedostala. Podotýkám, že na jedné byla dvacátá ze sedmdesáti uchazečů a brali jich pouze patnáct. Vyčerpala tedy oba řádné termíny na přijímací zkoušky. Rodiče řeší, jaké teď mají možnosti.
- Článek
Téma stanovení kritérií pro přijímání žáků k základnímu vzdělání je v oblasti správy školství stále aktuální. Školský zákon1) stojí na kritériu spádovosti dítěte, tj. místa trvalého pobytu.2) Tento článek se zabývá uplatňováním kritéria v podobě testování určitých znalostí a dovedností, testování „školní zralosti“ a podobně, a to jak u soukromých a církevních škol, tak i u veřejných základních škol. Proces přijetí dítěte k základnímu vzdělání začal v některých krajních případech připomínat až přijímací řízení obdobné tomu, jaké vyžadují střední školy s talentovými zkouškami. Všechny tyto přijímací procesy přitom vyžadovaly osobní přítomnost dítěte u zápisu, aby se dítě mohlo „testu školní zralosti“ podrobit.
- Článek
Zákonná úprava Podle § 59 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školského zákona, dále jen ŠkolZ) rozhoduje o přijetí uchazeče...
- Článek
Článek je zaměřen na čtyři důležité činnosti základní a střední školy ve školním roce 2022/2023: prevenci školní neúspěšnosti, přijímání ke vzdělávání ve střední škole, vzdělávání cizinců a pedagogické vedení školy. Informace jsou určeny základním a středním školám bez ohledu na zřizovatele.