Sběr papíru, odpady
- Článek
Zhruba před rokem a půl jsme měli v Učitelském měsíčníku rozhovor o vzdělávacím projektu EFG Educa. Jeho náplní jsou výukové programy, které se zaměřují na problematiku třídění odpadů a životního prostředí pro žáky od předškolního věku až po studenty středních škol. Povídali jsme si hlavně o seminářích na základních školách. Tentokrát se projektové manažerky Daniely Machové zeptáme na novinky i ostatní činnosti EFG Educa napříč vzdělávacím systémem.
- Článek
Dle výzkumu organizace "Skutečně zdravá škola" skončí v koších českých závodních a školních jídelen až 50 tisíc tun potravin ročně. Do odpadu a následně na skládky se ale nedostanou pouze zbytky z biologického odpadu v pravém slova smyslu, jako jsou odřezky či slupky, ale také prošlé potraviny nebo celé nesnědené pokrmy, s nimiž se tak ve velkém plýtvá a končí nevyužité na skládkách, kde produkují škodlivé emise. Co můžeme kromě náležité edukace o předcházení vzniku odpadu udělat my, zaměstnanci či vedení škol a lektoři?
Škola může, ale nemusí organizovat sběr tříděného odpadu. Pokud sběr organizuje, pak jí z toho vyplývají povinnosti podle § 20 zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech.
Vypisování veřejných zakázek se řídí právně platnou legislativou, se kterou je nejlépe obeznámen/a ekonom/ka školy. Každý dotační titul má navíc svá vlastní pravidla, která musí příjemce dotace splnit. Při vypisování veřejných zakázek bude proto ICT správce spolupracovat se školní ekonomkou / školním ekonomem, hospodářkou/hospodářem i vedením školy. Tvorbu zadávacích podmínek pro ICT vybavení navíc ICT správce konzultuje také s ICT metodikem, který může mít důležité poznámky pro implementaci ICT vybavení do samotné výuky.