Školní webové stránky
- Článek
Také jste v posledních letech zaznamenali, že celkový dosah a význam webových stránek školy se postupně snižuje? Uživatelé si – zjednodušeně řečeno – odvykli chodit na web, aby se podívali, „co je nového“. Jako by najednou opadl zájem o fotografie ze školních akcí, procházení aktualit či čtení o úspěších školy.
- Článek
Zadání školního webu nemusí být pro ředitele druhou maturitou, když ví, kam sáhnout pro radu.
Praktický „tahák“ pro ředitele škol aneb Jak správně zadat tvorbu školního webu
Vzorová zadávací dokumentace
Školní web není holubník. Zákony mu stanovují pravidla, která musí respektovat, aby se na webu cítil pohodlně jakýkoliv návštěvník.
- Článek
Webové stránky se staly pro většinu majoritní společnosti první branou do školního prostředí. Zvláště v prostředí středních škol, kdy lze již očekávat zkušeného uživatele, je virtuální brána tou opravdovou k podstatným informacím. Rodič pátrající po škole pro své dítě, ať již pro první nástup, či přestup, žák snažící se získat informace z hodiny, na které chyběl, zřizovatel ověřující vybraná data, stěžovatel, který hledá odpověď na svůj dotaz, který odeslal podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, dodavatel ověřující vybavení školy pro zvýšení konkurence své nabídky… Určitě si sami doplníte některé další možnosti.
Rozvoj ICT významně ovlivnil i komunikaci škol s veřejností. Webové prezentace škol se již staly povinnou záležitostí vzdělávacích institucí a lze si jen těžko představit, že by v současné době škola nevyužívala internet pro komunikaci se žáky, rodiči, učiteli i dalšími pracovníky školy či s tzv. stakeholdery, mezi něž můžeme řadit také zřizovatele, ČŠI a další vzdělávací subjekty. Kromě toho se webové stránky škol staly i nástrojem pro oslovení dalších částí veřejnosti včetně využití pro cílený marketing se zaměřením na získání budoucích žáků, prostorem pro poděkování sponzorům, prezentaci vynikajících výsledků vzdělávacího procesu, ale i nabídky volnočasových aktivit atd.
V České republice se již snad nenachází škola, která by neměla vlastní webové stránky. Jejich úroveň je různá a stejně tak jsou různé technické znalosti a možnosti jejich provozovatelů. Neznalost hrozeb, které jsou spojeny s provozováním webových stránek, může vést nejen k napadení a modifikování stránek samotných, ale také k šíření škodlivých kódů, a to ke všem, kdo dané stránky navštíví. V konečném důsledku může být ohrožena i celá síťová infrastruktura školy.
Pokud chtějí školy zaujmout uchazeče, neměly by podcenit svůj marketing. Rádi bychom vám představili, jak k marketingu školy přistupujeme v "Než zazvoní". Dnes začínáme s významem webu a tím, jak zajistit marketingově kvalitní web. V příštím čísle se můžete těšit na rady, jak efektivně prezentovat školu na Facebooku. V dalších číslech připravíme i témata z off-line prostředí.
Bývá obvyklé u všech typů škol, že na svých webových stránkách, které jsou dostupné veřejnosti, uveřejňuje v poměrně velkém rozsahu informace, které se nějakým způsobem vztahují k učitelům a jsou tak jejich osobními údaji. Může se jednat o jméno, příjmení, pracovní pozici, kontaktní telefon, ale i e-mailovou adresu, rozvrh suplování, číslo dveří kabinetu atd.
Provozování školního informačního a organizačního systému, správa licencí programů ve škole, rezervace PC učebny, správa školního webu a intranetu, výběr digitálních zdrojů pro výuku