Svazková škola
- Článek
Ve středočeské Chýni se staví v rámci Svazku obcí Chýně – Hostivice nová škola. Zajímavé na ní je, že dvojice zřizovatelů již s velkým předstihem zapojuje veřejnost, tvoří zřizovatelskou vizi a vizuální identitu, aktivně přemýšlí nad koncepcí školy a plánuje s dostatečným předstihem vypsat výběrové řízení na ředitele či ředitelku tak, aby uchazeč/ka co nejvíce naplňoval/a vytyčený profil.
Základní škola ve Strýčicích na Českobudějovicku léta chátrala a obec neměla na opravy peníze. Starostové devíti okolních vesnic proto založili Svazek obcí Dehtář.
Průvodce a metodický návod navazuje na materiály, které byly připraveny a vydány MŠMT v letech 2009 a 2012, a to jako doplněk argumentačního průvodce „Školy zřizované svazky obcí – nové možnosti a možnost volby“. Průvodce představuje tzv. „svazkové školství“, tedy školy a školská zařízení zřizovaná dobrovolnými svazky obcí, upozorňuje na pozitiva, ale i případná rizika tohoto modelu spolupráce obcí z pohledu ekonomického, pedagogického i právního. Materiál představuje nezbytnou část metodické podpory určené pro ty, kdo uvažují o založení dobrovolného svazku obcí a zřízení svazkové školy.
Průvodce a metodický návod navazuje na materiály, které byly připraveny a vydány MŠMT v letech 2009 a 2012, a to jako doplněk argumentačního průvodce „Školy zřizované svazky obcí – nové možnosti a možnost volby“. Průvodce představuje tzv. „svazkové školství“, tedy školy a školská zařízení zřizovaná dobrovolnými svazky obcí, upozorňuje na pozitiva, ale i případná rizika tohoto modelu spolupráce obcí z pohledu ekonomického, pedagogického i právního. Materiál představuje nezbytnou část metodické podpory určené pro ty, kdo uvažují o založení dobrovolného svazku obcí a zřízení svazkové školy.
Průvodce pro zřizovatele a ředitele škol, pro pedagogy a rodiče žáků – argumenty, příklady a informace o tom, co jsou školy zřizované svazky obcí a proč a jak je (ne)zřizovat.